Kantoi banyak kali makan, tapi tak bayar (Video)

Kantoi banyak kali makan, tapi tak bayar (Video)

Seorang pelanggan wanita ‘kantoi’ ditangkap pemilik restoran apabila dia didakwa tidak membayar makanan bernilai hampir RM70 di sebuah premis masakan Pantai Timur di Permatang Pauh, Pulau Pinang.

Video pelanggan tersebut ‘kantoi’ dikongsikan pemilik restoran tersebut di TikTok dan difahamkan, wanita itu dikatakan telah membeli makanan beberapa kali di situ tanpa membayarnya.

“Suspek dikesan, nak makan sedap tapi tak nak bayar. Kali ni nilai dia hampir RM70. Kan dah ‘kantoi’, selalu buat. Allah nak tunjukkan, ingat benda jadi darah daging.

“Kalau tak ada duit nak makan, bagitahu, kami bagi saja. Tinggal makanan atas meja (lepas ‘kantoi’), kata nak ambil duit dalam kereta. Hilang macam tu,” menurut kapsyen video tersebut.

Dalam video berasingan, pemilik restoran tersebut yang juga pasangan suami isteri menjelaskan, wanita itu membeli kira-kira enam bungkus nasi kerabu, minuman serta makanan lain yang dihantar pihak vendor di restoran itu.

“Kami dapat kesan kelakuannya tiga kali, yang selebihnya hanya Allah sahaja yang tahu. Pertama kali, dia ambil makanan keluar macam tu saja, kali kedua masih macam tu dan kali ketiga, kami rancang buat video sengaja rakam sebagai bukti.

“Kalau betul nak bayar, mesti terus ke kaunter. Bila kami sekat, dia cakap kami pun tak faham, jawapan yang tak munasabah. Kami tarik dia ke belakang.

“Saya nasihatkan dia tak boleh buat macam ni, kenapa nak curi dan saya nasihatkan takkan nak bagi makan anak-anak (mencuri),” ujarnya.

Mengulas lanjut, pemilik restoran itu memaklumkan, mereka juga tidak kisah sekiranya pelanggan memberitahu tidak cukup atau tidak mempunyai wang untuk makan.

“Sekiranya tiada duit, datang saja dan bukan tunggu lepas pukul 5 petang untuk makanan yang tak habis. Kami tak kisah kerana ada pelanggan sebelum ini, tak mampu nak makan tiada duit, dia terus beritahu saya,” katanya. K Online

Kantoi banyak kali makan, tapi tak bayar (Video)

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Apa jadi dengan Azhar Sulaiman?

Saya tak halalkan – Alif Satar

Marissa pusing 360 darjah – Abby

RM3.5j majlis perkahwinan anak jutawan Bawal Exclusive

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker