Polis cadang Hadi dituduh

Polis cadang Hadi dituduh

Polis akan mencadangkan kepada Jabatan Peguam Negara (AGC) untuk menuduh Presiden PAS Hadi Awang di mahkamah berhubung ucapannya yang dipercayai mempertikaikan kuasa Lembaga Pengampunan di Bakri, Muar, bulan lalu.

Timbalan Ketua Polis Negara Ayob Khan Mydin Pitchay berkata pihaknya telah selesai mengambil keterangan Ahli Parlimen Marang itu hari ini dan beliau menjawab lima daripada 24 soalan dikemukakan terhadapnya.



“Baki 19 soalan akan dijawab di mahkamah, beliau disiasat di bawah Akta Hasutan dan Seksyen 233 (Akta Komunikasi dan Multimedia 1998).

“Kita akan panjangkan ke AGC untuk cadangan dituduh di bawah Seksyen 4 Akta Hasutan dan (Seksyen) 233, sama ada tuduh atau tidak itu terpulang kepada penilaian AGC,” katanya pada sidang media.

Pada 26 Ogos lalu, Hadi dalam ceramah perdana Perikatan Nasional (PN) Johor di Bakri, dipercayai menyentuh bidang kuasa Lembaga Pengampunan dan mendakwa cara negara ini memberikan pengampunan kepada seseorang pesalah tidak sesuai ajaran Islam.

Terdahulu, pegawai penyiasat dari Unit Siasatan Jenayah Terkelas Bukit Aman selesai merakam keterangan Hadi di Ibu Pejabat PAS pada 1 tengah hari tadi.



Hadi disiasat di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

BERITA LANJUT MENYUSUL

Polis cadang Hadi dituduh

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ustaz Syamsul Debat bikin kecoh di pentas Sepahtu Reunion (Video)

Puteri Sarah pilih pelakon Indonesia?



Janna Nick diurut Shukri, netizen naik berbulu

‘Tangan Fasha digenggam, pinggang dirangkul ‘anak ikan’



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker