PAS berkawan dengan siapa saja asal dapat berkuasa, dengan DAP pun sudah

PAS berkawan dengan siapa saja asal dapat berkuasa, dengan DAP pun sudah

PAS digesa menjelaskan sebab ia memburukkan DAP, walaupun hakikatnya ia pernah bekerjasama dengan parti itu lebih sedekad.

Setiausaha Agung Pakatan Harapan (PH), Saifuddin Nasution Ismail berkata, PAS berkawan dengan DAP selama 14 tahun dan menyokong kerajaan negeri pimpinan PAS di Kedah serta Perak pada 2008.



“Ini menunjukkan dalil digunakan PAS ketika itu, yang mengatakan tiada salahnya parti Islam bekerjasama dengan DAP, adalah sempurna,” katanya dalam ceramah pilihan raya di sini, malam tadi.

“Namun, baru sekarang kita diberitahu Islam tidak membenarkan orang Islam berkawan dengan DAP. Soalan saya kepada rakan-rakan (kita) dalam PAS ialah: Apakah dalil yang anda gunakan selama 14 tahun dari 1999 hingga 2013 untuk berkawan dengan DAP? Kenapa dulu boleh, sekarang tidak?”

PAS bersekutu dengan DAP dalam gabungan Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat (PR) sehingga ia meninggalkan PR pada 2015.

Saifuddin yang berkempen untuk calon PH Seberang Jaya, Johari Kassim, menyeru pengundi Pulau Pinang menyokong PH dan BN supaya gabungan perpaduan itu dapat menerajui Pulau Pinang selama lima tahun lagi.



Beliau juga memberi amaran kepada rakyat Pulau Pinang tidak cuba melakukan sesuatu berbeza dalam PRN 12 Ogos dengan mengundi Perikatan Nasional.

“Ini bukan percubaan.” Mk

PAS berkawan dengan siapa saja asal dapat berkuasa, dengan DAP pun sudah

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Puteri Sarah Masih Diganggu Walaupun Dah Cerai

Bekas Pengacara TV3 Didakwa Pukul Staf Guna Kayu & Langgar Pondok Pengawal



Pemandu degil MPV tersangkut lalui jalan tar masih basah

Hubungan seks empat minit setiap hari, kurangkan risiko kanser – kajian



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker