Peragut dengan 13 rekod kesalahan lampau tewas ditangan warga emas

Suspek berjaya diberkas di Jalan BRP 7 Bandar Baru Sungai Buloh, Sungai Buloh, hari ini.

SUNGAI BULOH – Cubaan seorang lelaki meragut rantai emas dipakai pesara kerajaan gagal selepas mangsa bertindak nekad menarik motosikal suspek sehingga jatuh di Jalan BRP 7 Bandar Baru Sungai Buloh, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Shafa’aton Abu Bakar berkata, kejadian pukul 11 pagi itu berlaku apabila mangsa lelaki tempatan berusia 67 tahun sedang berjalan menuju ke keretanya.

Menurut beliau, mangsa ketika itu didatangi sebuah motosikal jenis Yamaha Y16 ditunggang suspek yang bertindak menarik rantai emas dipakai mangsa bernilai kira-kira RM10,000.

“Menyedari dirinya diragut, mangsa bertindak menarik motosikal tersebut sehingga menyebabkan suspek terjatuh. Mangsa terus memeluk badan suspek yang merupakan seorang lelaki tempatan berusia 31 tahun dengan bantuan orang awam,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Shafaaton berkata, berikutan insiden tersebut mangsa mengalami luka kecil pada lutut akibat terjatuh dan rantai emas tersebut telah dirampas semula oleh mangsa.

“Pihak polis yang tiba di lokasi kejadian telah membuat tangkapan terhadap suspek dan merampas sebuah motosikal jenis Yamaha Y16. Semakan mendapati suspek mempunyai 13 rekod jenayah lampau.

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Individu Saksi Pelakon Lelaki Pukul Teman Wanita Berkali-Kali, Didakwa Memiliki Wajah Soleh

Mamu Kena Gari

Lelaki Tikam Kekasih 16 Kali, Pukul Dengan Bongkah Batu Depan Orang Awam

Video makan lauk terakhir dimasak ibu undang sebak

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker