Isu NFC dijangka bergema semula dalam saingan ketua Wanita Umno – Shahrizat

Isu NFC dijangka bergema semula dalam saingan ketua Wanita Umno – Shahrizat

Shahrizat Jalil menjangkakan isu NFC terus diulang dalam usahanya kembali menjadi ketua Wanita Umno, menjelang pemilihan parti itu tidak lama lagi.

Bekas menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat itu, berkata beliau tidak kisah isu berkenaan dimainkan semula walaupun nama suaminya sudah dibersihkan selepas dibebaskan mahkamah, pada 2015.



“Sebenarnya isu NFC sudah masuk 11 tahun. Masa NFC berlaku saya ketua Wanita. Pihak pembangkang melihat komponen Umno paling kuat adalah Wanita Umno, yang ketika itu saya adalah ketua wanitanya.

“Saya terpaksa menghadapinya tetapi mahu menegaskan saya tidak pernah ada kes. Alhamdulillah, suami akhirnya dibebaskan oleh mahkamah. Isu NFC menjadi titik tolak kepada keluarga, saya belajar menghadapi cabaran getir sebagai pemimpin,” katanya menurut Utusan Malaysia.

Suami Shahrizat, Salleh Ismail yang sebelum ini didakwa atas dua pertuduhan melakukan pecah amanah melibatkan RM49.7 juta dilepas dan dibebaskan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, pada 2015.

Shahrizat ketika mengulas lanjut, berkata hanya pihak menentang Umno akan sentiasa menjadikan kontroversi NFC sebagai agenda permainan politik.



Bagaimanapun, katanya, isu itu tidak akan membawa risiko negatif melainkan mereka yang tidak mahukan atau tidak menyokong Umno.

“Memanglah buat apa pun, mereka tidak akan undi Umno, selalunya ‘haters’ sahaja. Sekarang macam saya nak bertanding, akan cakap NFC, NFC, cakaplah sebab mereka pun tidak sokong. Tiada masalah, itu kita jangkalah. Walaupun dah 11 tahun, dah bebas tapi masih cakap,” katanya.

Beliau berkata, walaupun sebelum ini berdepan isu NFC, namun pada pemilihan parti ketika itu beliau mampu mempertahankan jawatan Ketua Wanita dengan sokongan lebih besar.

“Lepas isu NFC, Umno mengadakan pemilihan parti. Pada waktu itu, saya fikir nak bertanding atau tidak, tetapi ahli-ahli Wanita cakap saya kena bertanding dan jangan menyerah kalah, saya pun bertanding dan menang lagi besar berbanding penggal pertama.



“Sebab itu saya rasa tersentuh, sebab ketika berdepan masalah ramai Wanita Umno datang ramai-ramai sebab mereka tahu cabaran seorang pemimpin wanita dalam arena politik. Di sini bermula kekuatan sebagai ketua Wanita,” katanya.

Beliau berkata, tujuannya kembali bertanding bagi mengembalikan ‘taring’ Wanita Umno agar kembali diyakini dan ke hadapan, berbanding sayap wanita parti lain, selain menjuarai isu kewanitaan dalam suasana dunia sudah berubah.

“Kita berada dalam kerajaan perpaduan, kita Wanita Umno mesti kembali menjadi ‘game changer’ di dalam politik dan dasar kerajaan,” katanya. FMT

Isu NFC dijangka bergema semula dalam saingan ketua Wanita Umno – Shahrizat



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Meerqeen dah ‘level’ lain



Ini ke penyondol kacau rumah tangga Hafidz Roshdi?

‘Lepas Cerai, Sha Nak Something Different’ – Shila Amzah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker