‘Pemecatan Khairy Bukan Satu Kejutan..Semoga Berjaya Khairy Jamaluddin’ – Kalimullah

‘Pemecatan Khairy Bukan Satu Kejutan..Semoga Berjaya Khairy Jamaluddin’ – Kalimullah

Bekas Penasihat Perdana Menteri ke-5, Tun Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Seri Kalimullah Masheerul Hassan menjelaskan beliau tidak hairan apabila UMNO mengambil tindakan memecat bekas Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin.

Menerusi satu kenyataan pada Sabtu, jelas Kalimullah, tindakan itu membuatkan UMNO menjadi tidak relevan dan mungkin lebih baik untuk Khairy sekiranya beliau ingin kekal dalam politik.

“UMNO telah menjadi tidak relevan lagi dan mungkin lebih baik untuk Khairy, jika dia mahu kekal dalam politik, untuk bercabang sendiri.

“Lagipun, dia hanya 47 tahun, Tun Mahathir Mohamad dipecat pada 45 tahun dan kembali sebagai Perdana Menteri. dua kali.

“Anwar Ibrahim dipecat oleh UMNO dan Mahathir pada usia 50 tahun dan kembali sebagai Perdana Menteri selepas 24 tahun. Khairy? Siapa tahu,” jelasnya.

Tambah Kalimullah lagi, Presiden UMNO ketika ini, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi serta Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hassan tidak berkemungkinan menjadi Perdana Menteri meskipun telah menyingkirkan harapan besar UMNO.

“Secara kebetulan, apabila Zahid ditangkap dan diketepikan oleh Mahathir dan UMNO kerana menjadi penyokong Anwar pada tahun 1998, bapa mertua Khairy Abdullah Badawi (Timbalan Perdana Menteri ketika itu) telah campur tangan dengan Mahathir dan membawa Zahid kembali ke pangkuan.

“Saya tahu itu kerana saya dan Setiausaha Akhbar Pak Lah, Kamarulzaman Zainal membantu Zahid menyediakan kenyataan akhbar beliau ketika kembali dalam UMNO.

“Tok Mat adalah Ketua Pegawai Eksekutif Cycle and Carriage dan telah dipilih oleh Pak Lah (Perdana Menteri Malaysia ketika itu) untuk menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan pada tahun 2004. Dan kini mereka berdua memecat menantunya?,” katanya lagi.

Turut dipersoal Kalimullah, adakah Khairy melakukan sesuatu yang tidak boleh dimaafkan seperti mengkritik Ahmad Zahid dan Tok Mat?

“Dari segi itu, saya gembira Pak Lah menghidap demensia dan tidak dapat melihat semua ini berlaku.

“Bagaimanapun, seperti yang saya katakan, apa yang terkejut? Sangat jarang untuk melihat rasa terima kasih atau kerendahan hati atau demokrat sebenar dalam politik Malaysia. Semoga berjaya Khairy Jamaluddin,” kata Kalimullah lagi.AA

‘Pemecatan Khairy Bukan Satu Kejutan..Semoga Berjaya Khairy Jamaluddin’ – Kalimullah

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Isteri kedua baru hamil 6 bulan, suami nikah isteri ketiga [VIDEO]

Pelanggan mengamuk kerana saiz espreso (Video)

Kecil-kecil jadi pembuli (Video)

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker