Mungkin Abdul Hadi Dah Jumpa Dalil Halalkan Cara – Veteran UMNO

Mungkin Abdul Hadi Dah Jumpa Dalil Halalkan Cara – Veteran UMNO

Veteran UMNO menempelak kenyataan Tan Sri Abdul Hadi Awang yang menyifatkan pemberian wang tunai sewaktu kempen pilihan raya tidak menyalahi peraturan kerana ia hanyalah sedekah kepada pengundi oleh orang awam.

Menyifatkan kenyataan terbaharu Abdul Hadi itu sebagai perkara yang tidak menghairankan, Setiausaha Agung Veteran UMNO, Datuk Mustapha Yaakub berkata, kemungkinan Presiden Pas itu telah menjumpai dalil untuk menghalalkan cara.

Katanya lagi, Abdul Hadi seorang yang banyak mengeluarkan fatwa politik menggunakan Islam demi mencapai matlamat Pas malah fatwanya yang mengkafirkan orang UMNO adalah yang paling lama sehingga menimbulkan perpecahan dalam masyrakat, keluarga dan rumah tangga.

“Semua masih ingat peristiwa solat dua imam. Kawin imam orang UMNO tidak sah. Sembelihan orang UMNO haram. Anak dan ibu bapa serta adik beradik putus hubungan kekeluargaan dan berbagai musibah berlaku akibat fatwa Abdul Hadi itu.

“Kejayaan Abdul Hadi mengeluarkan fatwa dan dalil-dalil politiknya telah berjaya sehingga pengikutnya mempercayai bahawa fatwa dan dalilnya itu betul dan benar kerana Abdul Hadi digelar sebagai Tuan Guru maka apa yang keluar dari mulutnya semuanya betul dan benar.

Pada Sabtu, Abdul Hadi menyifatkan pemberian wang tunai sewaktu kempen pilihan raya tidak menyalahi peraturan kerana ia hanyalah sedekah kepada pengundi oleh orang awam.

Presiden Pas itu berkata demikian ketika mengulas tindakan UMNO Terengganu yang memfailkan petisyen bagi kerusi Parlimen Marang, Kuala Terengganu dan Kemaman dengan alasan wujud rasuah kepada pengundi di ketiga-tiga kerusi terbabit ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Mengulas lanjut, Mustapha berkata, pihaknya menyeru Abdul Hadi supaya berhenti dari melakukan kerosakan kepada aqidah pengikutnya dan bertaubat dengan segera.

“Veteran UMNO mendesak Hadi supaya memohon maaf secara terbuka dan menarik balik fatwanya yang mengkafirkan orang UMNO.

“Veteran UMNO juga menyeru Hadi supaya kembali kepangkal jalan dan berhenti dari melakukan kemungkaran demi kesejahteraan ummah dan bangsa Melayu,” ujarnya.AA

Mungkin Abdul Hadi Dah Jumpa Dalil Halalkan Cara – Veteran UMNO

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Doktor jelaskan kenapa tidur ditindih hantu

Kantoi berbogel bersama ibu mentua

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker