Musang king RM17 sekilogram

Musang king RM17 sekilogram

BENTONG – Durian musang king yang sebelum ini dijual dengan harga kayangan kini menjadi buah mampu milik apabila dijual dengan harga serendah RM17 sekilogram.

Difahamkan pengeluaran durian musang king kali ini adalah yang terbanyak dalam tempoh tiga tahun sehingga menyaksikan berlaku lambakan ketika puncak pengeluaran.

Bagaimanapun, harga raja buah berkenaan dijangka akan kembali naik bermula bulan depan selepas hasil pengeluaran semakin berkurangan.

Seorang peniaga Tengku Rezza Tengku Abdul Razak berkata, meskipun musim hujan, namun permintaan durian musang king begitu menggalakkkan lebih-le­bih lagi apabila raja buah itu dijual serendah RM17 sekilogram.

“Saya hanya menjual musang king Raub yang dikatakan mempunyai rasa terbaik, di mana hari ini (semalam) sahaja saya dapat menjual 35 bakul kepada pelanggan dalam dan luar negeri.

“Musim kali ini musang king paling menjadi dan bulan ini pengeluarannya berada di puncak menyebabkan ia dapat dijual dengan harga yang lebih rendah,” katanya di sini semalam.

Menurut Tengku Rezza, bagi memastikan kualiti buah, dia sendiri akan memilih buah musang king dari kebun di Raub dengan jaminan kualiti setiap buah yang dijual.

Katanya, dia hanya menjual musang king Raub memandangkan penggemar durian sentiasa mencari durian Raub yang mempunyai rasa manis dan pahit.

Dalam pada itu seorang pe­langgan, Hafizah Abdul Razak, 35, berkata, dengan harga durian musang king yang berpatutan itu, dia dan keluarga dapat menikmati raja buah itu dengan puas dan berbaloi.

Katanya, selain membeli untuk diri sendiri, dia juga membeli untuk jiran dan rakan-rakan yang membuat pesanan selepas dia memaklumkan harga durian yang berpatutan.

“Kali ini memang saya puas hati, buah yang baik dengan harga yang amat berpatutan, kalau macam ini semua orang boleh makan musang king dan saya harap harga berkenaan akan ­terus seperti ini.

“Hari ini (semalam) saya dan keluarga bukan sahaja makan di kedai malah boleh beli untuk dibawa balik untuk dimakan bersama keluarga,” katanya yang berasal dari Kuala Lumpur. K Online

Musang king RM17 sekilogram


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tanah runtuh: ‘Saya masih ‘shaking’

Tanah runtuh: ‘Bunyi seperti letupan kuat, bumi bergerak pantas’

Muat Turun Kalender 2023, Cuti Sekolah & Cuti Umum Malaysia [Percuma]

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker