Pilihan raya semula buat semua kawasan MP Bersatu yang belot

Bersatu berusaha mengosongkan enam kerusi parlimen yang dipegang anggota parti itu yang baru-baru ini mengumumkan sokongan mereka kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin berkata pihaknya bercadang untuk menyerahkan notis mengenai perkara berkenaan kepada speaker Dewan Rakyat selepas parti itu meminda perlembagaannya berhubung keahlian.

Muhyiddin yang juga pengerusi PN melancarkan mesyuarat agung luar biasa (EGM) Bersatu hari ini, yang diadakan khas untuk memperkenalkan pindaan bertujuan mencegah wakil rakyatnya berpaling tadah pada masa hadapan.

Muhyiddin menyelar enam ahli parlimen Bersatu itu, menggelarkan mereka sebagai pengkhianat parti.

Katanya, Bersatu mahukan pilihan raya kecil di enam kerusi itu iaitu parlimen Tanjung Karang, Bukit Gantang, Kuala Kangsar, Gua Musang, Jeli dan Labuan.

“Hari ni nak pinda supaya terhenti keahlian mereka, iaitu terlucut serta merta dan kerusi mereka dikosongkan. Setuju? Setuju.

“Bila dikosongkan PRK diadakan semula. Jadi kita pulangkan semula mandat kepada rakyat di enam kawasan parlimen,” katanya kepada perwakilan.

Muhyiddin berkata dia berharap Speaker Dewan Rakyat Johari Abdul tidak akan “berdolak-dalik” apabila Bersatu menyerahkan notis pengosongan kerusi ahli parlimen parti itu itu.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

30 ekor gajah datang berkunjung

Johan gosok baju saya – Ozlynn

Bekain pemain Arsenal Podolski kini jutawan kebab, ais krim

Umpama kembar ‘Ronaldo’ jadi perhatian ramai

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker