BN hanya diberi 12 kerusi di Selangor

Barisan Nasional (BN) hanya bertanding di 12 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor bagi menghadapi pilihan raya negeri (PRN) itu pada 12 Ogos depan.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14, BN memenangi lima daripada 56 kerusi DUN di Selangor dengan dua daripada penyandang dikekalkan iaitu Ketua UMNO Bahagian Sabak Bernam, Datuk Rizam Ismail (DUN Sungai Air Tawar) dan Ketua Pemuda UMNO Selangor, Datuk Mohd Imran Tamrin di DUN Sungai Panjang.

Tiga daripadanya pula digugurkan iaitu Datuk Mohd Shamsudin Lias (Sungai Burong), Zakaria Hanafi (Semenyih) dan Rosni Sohar (Hulu Bernam).



Kerusi DUN Sungai Burong dan Semenyih masing-masing ditandingi oleh Naib Ketua UMNO Bahagian Tanjong Karang, Mohamad Khir Ramli dan Ketua Wanita UMNO Bahagian Hulu Langat, Wan Zulaika Anua, manakala BN tidak mempertahankan kerusi DUN Hulu Bernam.

Sebaliknya, calon BN bakal bertanding di DUN Batang Kali dengan menampilkan Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Mohd Isa Abu Kasim.

Selain lima kerusi dimenangi PRU14 lalu, parti itu juga bertanding di tujuh lagi kerusi lain di negeri ini selepas mengadakan rundingan dan memuktamadkan pengagihan kerusi dengan PH.

Tujuh kerusi itu ditandingi Pengerusi UMNO Selangor, Datuk Megat Zulkarnain Omardin di Gombak Setia dan Timbalannya, Datuk Johan Abdul Aziz di Dusun Tua.



Calon lain ialah Ketua UMNO Bahagian Kuala Selangor, Datuk Jahaya Ibrahim di DUN (Jeram), Ketua UMNO Bahagian Selayang, Datuk Hasnal Rezua Merican Habib Merican (Kuang) dan Ketua UMNO Bahagian Sepang Noorazli Said (Dengkil).

Dua lagi calon turut dipertaruhkan, Ketua UMNO Bahagian Kapar, Datuk Mohd Roslee Abd Hamid (Selat Klang) dan Ketua Pemuda UMNO Kuala Langat, Mohd Al Hafizi Abu Bakar (Sijangkang).

Majis pengumuman calon BN disempurnakan Pengerusinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur pada Jumaat malam.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Dia Suka Aksi Ganas & Minta Banyak Kali Sehari – Lucinta Luna



Perubahan wajah Rina Harun jadi bualan, dagu makin pelik

Wanita Mengadu Ebit Lew ‘Stop’ Bayarkan Rumah Sewa Hingga Dihalau



Kulit Kalis Api Neraka Ke? Sharifah Sakinah Diperli Netizen

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker