Fattah Amin Trending di Twitter,Bukan Lagi ‘Pelakon Kayu’, Netizen Puji Lakonannya Dalam ‘Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan’

Fattah Amin Trending di Twitter,Bukan Lagi ‘Pelakon Kayu’, Netizen Puji Lakonannya Dalam ‘Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan’

DI AWAL kemunculan pelakon Fattah Amin sebagai aktor, lakonannya sering mendapat kritikan sehingga ada mengelarnya sebagai ‘pelakon kayu’ dan hanya bersandarkan kepada rupa paras yang kacak untuk kekal dalam industri.

Namun kemunculan Fattah dalam filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan membuktikan sebaliknya apabila lakonannya mendapat pujian ramai sehingga namanya menjadi trending di laman Twitter.

Ramai dalam kalangan peminat dan penonton filem itu kagum dengan persembahannya membawakan watak Awang dalam filem arahan Syamsul Yusof itu sekaligus membuktikan Fattah bukan lagi ‘pelakon kayu’ seperti diperkatakan sebelum ini.

Menyingkap beberapa perkongsian di media sosial, netizen menyifatkan lakonan Fattah sudah banyak menunjukkan perkembangan malah ia antara watak cukup meninggalkan kesan dalam filem tersebut.

Ramai menyifatkan lakonannya itu berbeza berbanding watak-watak yang pernah dia lakonkan sebelum ini.

“Seorang lelaki dari ‘pelakon kayu’ sekarang menjadi Hawkeye Tanah Melayu. Kena terima Fattah sudah tidak kayu. Gerakannya memang tepat.

Fattah Amin membuktikan manusia berubah. Selain Beto, Fattah Amin sangat bagus dalam Mat Kilau. Dia curahkan segalanya dalam filem ini,” komen netizen.

Dalam filem tersebut, Fattah memegang watak Awang, rakan seperjuangan Mat Kilau lakonan Datuk Adi Putra dan ia digambarkan sebagai seorang yang hebat memanah.

Ketika bercakap tentang wataknya sebelum ini, Fattah sendiri mengakui puas dengan peranan yang diberikan.

“Watak yang saya bawakan dalam filem Mat Kilau antara yang kuat saya pernah bawakan. Penonton akan tahu mengapa saya katakan begitu selepas mereka menontonnya nanti.

“Rasanya segala penat lelah sepanjang berada di lokasi sangat berbaloi. Saya yakin filem ini akan mendapat sambutan,” ujarnya.

Filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan mula ditayangkan pada 23 Jun lalu dan berjaya mencapai kutipan box office sebanyak RM2.8 juta selepas dua hari ditayangkan. mSTAR

Fattah Amin Trending di Twitter,Bukan Lagi ‘Pelakon Kayu’, Netizen Puji Lakonannya Dalam ‘Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan’

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Sultan Johor bidas pemimpin DAP hasut rakyat berdemo

Stress Tengok Cara Peniaga Di Thailand Kupas Durian (Video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker