Boleh ‘walk in’ ambil dos penggalak di semua PPV seluruh negara

Boleh ‘walk in’ ambil dos penggalak di semua PPV seluruh negara

Vaksinasi dos penggalak untuk individu berusia 18 tahun dan ke atas boleh diambil secara “walk-in” di semua pusat pemberian vaksin (PPV) di seluruh negara bermula esok.

Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin dalam kenyataan berkata, pemberian vaksin secara “walk in” di PPV sebelum ini terhad kepada empat venue, iaitu Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTCKL), Axiata Arena Bukit Jalil, Pusat Konvensyen Ideal di Shah Alam dan Dewan Soka Gakkai di Klang.

“Senarai PPV swasta dan PPV ‘offsite’ boleh disemak di laman web www.protecthealth.com.my dan ia akan dikemaskini dari semasa ke semasa.

“Jenis vaksin yang diberikan terhad kepada bekalan yang ada di setiap PPV. Individu yang ‘walk in’ dimohon agar mempunyai sijil vaksinasi yang lengkap dan MySejahtera bagi melancarkan proses vaksinasi,” katanya.

Beliau berkata, bagi mereka yang tidak mempunyai sijil digital kerana tiada telefon pintar perlu membawa kad vaksinasi fizikal ke PPV.

“Kementerian Kesihatan menjangkakan mobiliti penduduk meningkat dan lebih banyak aktiviti sosial memandangkan cuti Tahun Baharu Cina.

“Sehingga semalam, lebih 11 juta atau 49.3% penduduk telah menerima dos penggalak vaksin Covid-19,” katanya. FMT

Boleh ‘walk in’ ambil dos penggalak di semua PPV seluruh negara


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Netizen Tells Mahadi: “Next Time You Can Record Heliza Helping You With Your Undies”

Bumbung pakir Pasaraya Giant diterbangkan ribut [VIDEO]

Objek berputar menyeramkan di Bima Sakti (Milky Way) dikesan saintis

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker