Walau kena libas, aksi menyelamat tetap diteruskan

Tangkap layar klip video yang memaparkan aksi dua pemuda yang cuba menyelamatkan seorang warga emas yang sedang meredah banjir.

PETALING JAYA – “Terbaik anak muda, meskipun dilibas dengan tali tetap mahu selamatkan pakcik tu.

Itu antara reaksi pengguna laman sosial apabila melihat klip video dua pemuda sedang menyelamatkan seorang warga emas yang cuba meredah banjir.

Menerusi klip video berdurasi satu minit empat saat itu, kelihatan seorang lelaki cuba menghulur tali kepada warga emas berkenaan bagi mengelakkan dia hanyut.

Namun ‘pertolongan’ pemuda itu mendapat reaksi kurang baik apabila warga emas tersebut telah menyentap tali berkenaan dan melibas semula lelaki terbabit.

Meskipun aksi menyelamat itu berlaku dalam suasana tegang, namun misi dua pemuda itu berakhir dengan kejayaan apabila warga emas itu berjaya dibawa pulang menaiki sebuah kenderaan.

Bagaimanapun, Kosmo! tidak mendapat maklumat lokasi sebenar klip video itu dirakam dan bila tarikh kejadian berkenaan.

Susulan perkongsian itu, rata-rata pengguna laman sosial memuji tindakan kedua-dua pemuda itu yang bertungkus-lumus menyelamatkan warga emas terbabit.

“Walaupun kena libas, tetap nak selamatkan pakcik tu, terbaik anak muda, nasib baik mereka jumpa pak cik ni kalau tidak tak tahulah apa jadi pada pakcik ni,”tulis Hisham Meru.

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Lily Lily.

“Nampak macam pakcik itu dementia (nyayuk). Terima kasih kerana selamatkan dia, mesti ahli keluarga dia risau dan tercari-cari,” ujarnya.- K! ONLINE.

Walau kena libas, aksi menyelamat tetap diteruskan


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Muak menunggu NADMA, ATM turun bantu mangsa banjir

Lokasi nahas pesawat MH370 di Kemboja?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker