PRN Sarawak: PBB sudah serah senarai calon

PRN Sarawak: PBB sudah serah senarai calon

Senarai nama calon Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) bagi pilihan raya negeri ke-12 (PRN12) Sarawak sudah diserahkan kepada Ketua Menteri Abang Johari Openg.

Setiausaha Agung PBB, Alexander Nanta Linggi, berkata senarai berkenaan hanya menunggu untuk dimuktamadkan.

“Untuk PBB, senarai nama sudah diserahkan kepada Ketua Menteri, namun parti komponen Gabungan Parti Sarawak (GPS) lain saya belum tahu.

“Bagaimanapun, sama ada senarai nama tersebut sudah dimuktamadkan atau tidak, sila bertanya dengan beliau (Abang Johari),” katanya menurut laporan Utusan Borneo.

Katanya, pihaknya sentiasa bersedia untuk PRN12 sejak tahun lalu lagi.

“Memang kita sudah bersedia sejak tahun lepas lagi kerana pada 2019 kita sudah menjangkakan akan ada PRN12 pada 2020, namun disebabkan Covid-19, maka pilihan raya tidak dapat diadakan.

“Saya sebagai Setiausaha Agung GPS juga telah diarahkan oleh Ketua Menteri sejak 2019 agar mengaktifkan bilik gerakan. Kita sudah aktifkan dan sudah pelbagai program dilakukan dan bahan-bahan untuk digunakan semasa kempen juga semua sudah disediakan,” katanya.

Ditanya mengenai kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bersatu di Sarawak, Nanta memberitahu akan ada perbincangan mengenainya.

“Itu kita tunggu keputusan apa yang akan ditetapkan nanti, sebab ini bukan sesuatu yang dibincangkan secara terbuka,” katanya. FMT

PRN Sarawak: PBB sudah serah senarai calon


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Mahathir jawab Sultan Johor isu Pulau Batu Puteh

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker