Basikal lajak: Pendakwaan akan buat rayuan

Sam Ke Ting dibebaskan dan dilepaskan Mahkamah Majistret Johor Bahru hari ini daripada tuduhan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja, empat tahun lalu. – Foto RAJA JAAFAR ALI

JOHOR BAHRU – Jabatan Pendakwaan Negeri Johor akan membuat rayuan setelah Mahkamah Majistret Johor Bahru di sini hari ini membenarkan jurujual wanita dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak, empat tahun lalu.

Pengarah Pendakwaan Negeri Johor, Tengku Amir Zaki Tengku Abd. Rahman berkata, rayuan tersebut akan difailkan dalam masa terdekat.

“Kita akan berbincang dahulu dengan Jabatan Peguam Negara, Putrajaya, sebelum memfailkan rayuan dalam tempoh 10 hari ini,” katanya ketika ditemui selepas prosiding di Mahkamah Majistret hari ini.

Mahkamah Majistret dilaporkan mengekalkan keputusan untuk melepas dan membebaskan tertuduh, Sam Ke Ting, 26, daripada tuduhan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak, 18 Februari 2017.



Majistret Siti Hajar Ali membuat keputusan tersebut, mengulangi keputusan sama dibuat sebelum ini selepas Ke Ting diarahkan membela diri oleh Mahkamah Tinggi, Februari lalu.

Pada prosiding itu, pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Muhammad Syafiq Mohd Ghazali dan Tengku Amir Zaki manakala Ke Ting diwakili Muhammad Faizal Mokhtar.

Sementara itu, peguamnya, Muhammad Faizal yang ditemui pula, turut enggan mengulas lanjut mengenai keputusan mahkamah berkenaan.

“Buat masa ini, kami tidak boleh memberikan sebarang kenyataan kerana kes masih belum selesai.



“Kita jangkakan bahawa pihak pendakwaan akan membuat rayuan. Oleh itu, tiada komen boleh diberikan,” katanya.

Basikal lajak: Pendakwaan akan buat rayuan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU




Kes basikal lajak: Pemandu dilepaskan, dibebaskan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker