Kali ini orang boikot sungguh-sungguh

Kali ini orang boikot sungguh-sungguh

Demikian kata penghantar makanan atau ‘rider’, Aimar Haikal Khasnan, 24, yang terkesan ekoran pesanan makanan dari restoran makanan segera dan kopi terkenal yang dikaitkan dengan Israel semakin berkurangan.

Menurutnya, pesanan bagi restoran kopi itu sudah tidak diterima sejak minggu lalu.

“Saya dah tak dapat pesanan membabitkan kopi terkenal itu sejak minggu lalu. Kalau sebelum ini, dalam sehari memang ada.

“Ini sudah masuk minggu kedua memang tak ada langsung. Di kedai pun kadang saya tengok kosong, tidak ada pelanggan.

“Bagi restoran makanan segera pula masih ada tapi tidak sebanyak kebiasaan. Contohnya, macam dulu, setiap pagi pesanan untuk menu sarapan sentiasa ada dan banyak, sekarang jarang. Memang ketara pengurangan itu,” katanya kepada Harian Metro.

Sementara itu, seorang ‘rider’ di restoran makanan segera yang enggan identitinya didedahkan berkata, pesanan makanan melalui aplikasi dan dalam talian turun mendadak.

“Memang nampak kali ini orang kita betul-betul boikot. Mereka tak cakap saja, tapi berjaya buktikan. Bukan saja pelanggan berkurang masuk ke restoran, tapi pesanan dalam talian pun sama.

“Macam kami ‘rider’ ada sasaran ditetapkan setiap hari namun sejak kempen boikot dijalankan pesanan berkurang dan tak capai sasaran pun. Memang terkesan.

“Bukan saja di restoran tempat saya ini, tapi hampir di kebanyakan tempat. Kalau di kawasan bandar pun orang boikot apatah lagi di luar bandar,” katanya. HM

Kali ini orang boikot sungguh-sungguh

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Achey guna populariti anak demi lariskan bisnes?

Penyertaan dalam FD3 macam sampah, ini kata Ryan Bakery

Nabil gurau ‘face shaming’ pulak kali ini

Leona dikecam nampak lurah, Azhar Sulaiman ‘back up’

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker