Suspek pandu kereta curi ,rempuh kenderaan lain ditahan

Kereta Proton Satria dinaiki tiga individu merempuh beberapa kenderaan dalam kesesakan jalan raya di kawasan Metro Perdana Jalan Kepong, petang tadi. FOTO IHSAN PDRM

KUALA LUMPUR – Bimbang dicekup polis, tiga lelaki yang menaiki sebuah kereta disyaki kereta curi sanggup melarikan diri hingga merempuh beberapa kenderaan di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) menghala Kepong, di sini petang tadi.

Bagaimanapun, salah seorang daripada suspek berjaya ditahan selepas kereta berkenaan terperangkap di dalam kesesakan jalan raya di kawasan Metro Perdana Jalan Kepong.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, lebih kurang pukul 5.14 petang, pihak polis menerima laporan berkenaan kejadian melarikan diri daripada pemeriksaan polis di lokasi.

“Hasil siasatan awal mendapati semasa kereta peronda polis (MPV) sedang membuat rondaan di kawasan MRR2 telah terserempak dengan sebuah kereta jenis Satria warna hitam yang dinaiki tiga individu.



“Semakan sistem polis mendapati nombor pendaftaran kereta yang digunakan tidak sama dengan jenis kereta yang dipandu menyebabkan petugas MPV bertindak menghampiri kereta tersebut, namun secara tiba-tiba pemandu kereta memecut laju dengan cara berbahaya ke arah Kepong,” ujarnya dalam kenyataan sebentar tadi.

Menurutnya, keadaan jalan raya yang sibuk serta sesak menyebabkan pemandu kereta merempuh beberapa buah kenderaan serta motosikal penghantar makanan yang sedang bergerak bagi mengelak daripada ditahan polis.

“Bagaimanapun, salah seorang suspek berusia 25 tahun berjaya diberkas selepas kereta yang dinaiki terperangkap didalam kesesakan jalan raya, manakala dua lagi suspek telah melarikan diri,” katanya.

Jelas beliau, hasil semakan pihak polis mendapati kereta Satria yang ditahan itu telah dilaporkan hilang di Taman Melawati pada 9 April lalu.



Tambah Eng Lai, suspek yang ditangkap mempunyai dua rekod jenayah lampau melibatkan penyalahgunaan dadah.

“Pihak polis kini dalam usaha mengesan dua lagi suspek yang masih bebas dan siasatan lanjut akan dibuat bagi mengenal pasti penglibatan mereka dalam sindiket curi kenderaan,” ujarnya.

Kes disiasat dibawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana telah menghalang penjawat awam dalam
melaksanakan tugas. – KOSMO! ONLINE

 



 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929



CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Anak angkat celah mana?, Nurulhidayah nafi dakwaan warganet

Biawak Bengal Di Rogol, Empat lelaki Ditahan



Peniaga ‘Mee Tonggek’ Boleh Berniaga Semula Dengan Syarat

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker