Penyanyi Shima Tak Terasa Hati Apabila Jual Makanan Tak Laku

Penyanyi Shima Tak Terasa Hati Apabila Jual Makanan Tak Laku

“Saya tak terasa hati. Saya tiada nama. Orang pun dah tak kenal. Saya tak ramai pengikut dan tak boleh nak paksa orang untuk beli,” kata penyanyi Shima, 52, mengenai sambutan dingin masyarakat terhadap perniagaan makanan yang diusahakannya sejak Julai lalu.

Shima atau nama sebenarnya Ku Nazhatul Shima Ku Kamarazzaman berkata, dia memahami peminat hanya menyokong artis popular dengan membeli apa yang dijual.

“Tapi mereka yang buat tempahan daripada saya pasti tak menyesal. Mereka tahu hasil air tangan saya memuaskan hati. Ini kerana saya hanya beli barang yang berkualiti untuk pembeli. Bagaimana saya memasak untuk suami, begitulah juga yang saya buat untuk mereka.

“Memasak untuk orang kena ikhlas dan bukan sekadar asal boleh. Namun, saya mengakui sudah lama tiada tempahan daripada pelanggan,” katanya kepada Harian Metro.

Shima yang popular dengan lagu Teringin menghasilkan makanan barat di bawah jenama Petite Kitchen by Shima yang dijual secara dalam talian.

Antara yang dihasilkan ialah creamy Australian lamb shank dan kentang lenyek yang dijual dengan harga RM90.

Dia merancang untuk memulakan perniagaan kek, biskut dan gubahan bunga hasil air tangan dan kerja tangan selepas ini.

“Saya ada pengalaman masak makanan barat kerana pernah dua kali bersuamikan lelaki warga Australia dan Kanada.

“Bayangkan setiap hari memasak makanan mereka, jadi banyaklah pengalaman yang saya kutip. Saya juga belajar dengan bekas mentua masakan harian mereka.

“Selain itu sejak kecil lagi saya dah mula masak. Maklumlah orang kampung, ibu bapa memang tak manjakan saya,” katanya.

Menurutnya, pembeli masakannya agak beruntung kerana dia memberikan makanan dalam kadar yang banyak.

“Memang tak rugi beli. Saya pula tak pandai nak masak dalam kadar sikit. Setakat ini pembeli hanyalah kawan-kawan rapat saya. Mereka kemudian mempromosikan kepada kawan-kawan lain pula. Biarlah bermula perlahan dan mungkin akan sukses selepas ini.

“Warganet pula hanya sekadar bersimpati dengan saya sebelum ini tapi untuk sokong belum tentu lagi. Saya tak fikir apa-apa. Kalau mereka rasa nak beli, belilah,” katanya.

Shima bagaimanapun berterima kasih kepada mana-mana pihak yang pernah menghulurkan bantuan kepadanya semasa ditimpa musibah sebelum ini.

Terdahulu Shima pernah mengusahakan warung Teringin berhampiran kediamannya di Damansara Damai pada 2018, namun terpaksa ditutup akibat masalah slipped disc yang dihadapinya selain berdepan perkara misteri.

Dia kemudiannya dikategorikan sebagai golongan asnaf oleh pegawai Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang mengunjungi kediamannya pada 17 Julai 2019 sehingga mengundang simpati masyarakat.-HM

Penyanyi Shima Tak Terasa Hati Apabila Jual Makanan Tak Laku


Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Speaker nafi tolak 15 usul untuk beliau kosongkan jawatannya

Mohon berikan bantuan sama rata

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker