Papagomo dijangka terima surat penggantungan keahlian Umno hari ini

Saman fitnah Lim: Wan Azri tidak mengaku sebagai Papagomo

Papagomo dijangka terima surat penggantungan keahlian Umno hari ini

Exco Pemuda Umno, Wan Muhammad Azri Wan Deris akan menerima surat penggantungan keahliannya hari ini, kata setiausaha agung parti itu, Ahmad Maslan.

“Saya tak nak bagi komen apa-apa sehinggalah surat keluar, mungkin hari ini dia akan dapat surat itu,” katanya ringkas kepada Malaysiakini.

Ahmad berkata demikian ketika diminta mengesahkan penggantungan keahlian Wan Muhammad Azri atau lebih dikenali sebagai blogger Papagomo.

Pada 28 April lalu, Ketua Pemuda Umno, Dr Asyraf Wajdi Dusuki dilaporkan berkata seorang Exco pergerakan parti itu akan dihadapkan ke lembaga disiplin parti berikutan tindakannya yang didakwa bercanggah dengan pendirian Umno dalam soal hubungan dengan Bersatu.

Bagaimanapun, Asyraf Wajdi tidak mendedahkan nama individu terbabit dan menyerahkan kepada lembaga disiplin serta Majlis Tertinggi Umno untuk membuat keputusan.

Sebelum itu, sekumpulan ahli Umno Bahagian Wangsa Maju menyerahkan laporan salah laku Wan Muhammad Azri kepada lembaga disiplin parti.

Dalam laporan itu, Wan Muhammad Azri didakwa melanggar Perlembagaan Umno menggunakan Facebook miliknya sama ada dalam bentuk kenyataan bertulis mahupun rakaman video.

Hantaran itu antara lain didakwa cuba memujuk akar umbi dan pemimpin Umno untuk bersama dengan Bersatu sedangkan keputusan Perhimpunan Agung Umno 2020 menolak kerjasama itu. Mk

Papagomo dijangka terima surat penggantungan keahlian Umno hari ini


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Shahrol Shiro Balas Padu Teguran Hans Isaac, Harap Tak ‘Koyak’ Isu Kabinet ‘Recycle’

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker