Bersatu cabar saman Haniff Khatri

Bersatu cabar saman Haniff Khatri

Bersatu akan cabar saman RM12.5 juta difailkan peguam

Bersatu akan mencabar saman difailkan peguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla yang mendakwa parti itu berhutang yuran guaman sebanyak RM12.5 juta kepadanya.



Peguam Nurul Huda Razali, yang mewakili Haniff berkata, Mahkamah Tinggi mengarahkan pemegang jawatan parti itu memfailkan pembelaan mereka menjelang 3 Sept ini.

“Tarikh akhir itu diberikan susulan pengurusan kes dalam talian di hadapan penolong pendaftar kanan,” katanya sambil menambah pengurusan kes berikutnya ditetapkan pada 10 Sept.

Chetan Lachman Jethwani mewakili Bersatu.


Baca Artikel Menarik :



Layari Laman Facebook MYKMU


Bersatu, yang diketuai Perdana Menteri “caretaker”, Muhyiddin Yassin, disaman bulan lalu selepas parti itu gagal memberi maklum balas terhadap peringatan itu.

Haniff, dalam pernyataan tuntutannya berkata, invois bayaran sudah dikeluarkan pada 11 Feb lalu kepada presiden parti itu Muhyiddin, Setiausaha Agung Hamzah Zainudin dan Bendahari Mohamed Salleh Bajuri.

Ketiga-tiganya dinamakan sebagai defendan dalam saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi di sini.



Dalam pernyataannya, Haniff berkata, wang itu adalah untuk khidmat guaman yang diberikan sebelum Bersatu ditubuhkan sehinggalah ia meninggalkan Pakatan Harapan (PH) dan membentuk Perikatan Nasional tahun lalu.

Haniff berkata, sebelum pilihan raya umum ke-14, beliau mewakili parti itu dalam saman kleptokrasi, rasuah dan penyalahgunaan kuasa terhadap perdana menteri ketika itu, Najib Razak serta pentadbirannya.

Menurut pernyataan itu, perkhidmatan Haniff berakhir 24 Feb 2020 susulan Langkah Sheraton, yang menyaksikan kejatuhan kerajaan PH.

Bersatu cabar saman Haniff Khatri



Saya tak perlu letak jawatan – Pengerusi Mara

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker