Pelajar UiTM Jengka Meninggal Dunia Lepas Mengadu Sakit Kepala [VIDEO]

Pelajar UiTM Jengka Meninggal Dunia Lepas Mengadu Sakit Kepala

KUALA NERUS – Seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Jengka meninggal dunia akibat pendarahan di dalam kepala di rumahnya di Kampung Kedai Tepoh di sini malam tadi.

Muhd. Adham Hazim Muhd. Rizaini, 19, yang merupakan pelajar semester kedua jurusan Diploma Kejuruteraan Awam menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu pada pukul 10.52 malam.



Ayahnya, Mohd. Rizaini Ghazali, 51, berkata, anak kedua daripada lima beradik itu merangkak ke biliknya untuk meminta pertolongan pada pukul 5 pagi.

“Dia mengadu sakit kepala yang amat sangat. Saya bergegas membawa anak saya yang tidak sedarkan diri ke Unit Kecemasan HSNZ, Kuala Terengganu.

“Doktor memberitahu keadaan anak saya agak kritikal kerana dua urat kepalanya putus sebelum disahkan meninggal dunia pada malam tadi (semalam),” katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Rizaini memberitahu, Muhd. Adham Hazim sering tidur lewat sejak akhir-akhir ini untuk mengulang kaji pelajaran sebagai persediaan menghadapi peperiksaan akhir semester tidak lama lagi.



Jenazah Muhd. Adham Hazim selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bukit Berangan, Tepoh di sini pada pukul 11 pagi tadi.

Kosmo! hari ini melaporkan Nur Natasya Ezreen Azemi,22, yang merupakan pelajar UiTM Merbok, Sungai Petani, Kedah meninggal dunia selepas pengsan ketika menyiapkan kerja kursus kelmarin. – K! ONLINE

Pelajar UiTM Jengka Meninggal Dunia Lepas Mengadu Sakit Kepala


Baca Artikel Menarik :



Layari Laman Facebook MYKMU


Penuntut meninggal dunia, UiTM akan keluar kenyataan

Dua pelajar UiTM antara 10 terbaik dunia bagi peperiksaan ACCA, CAT



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker