Konflik Palestin-Israel: Jenazah pemuda berbau kasturi [VIDEO]

Tangkap layar hantaran perkongsian Cinta Syria Malaysia – CSM.

Jenazah seorang pemuda Palestin yang masih memegang tasbih ketika ditemui selepas serangan rejim Zionis dikesan berbau haruman kasturi.

Perkara itu dikongsikan oleh Cinta Syria Malaysia menerusi satu video di laman X, dan turut memaklumkan bahawa arwah Mustafa Samil merupakan ahli masjid.

“Demi Allah. Saya saksi dia seorang ahli masjid. Setiap kali waktu solat, sebelum azan yang kedua, dia yang terawal hadir ke masjid.

“Dialah yang mengajak seluruh penduduk kejiranan untuk solat berjemaah. Dia turut menghubungi saya untuk menunaikan solat,” kongsinya.



Tambahnya, arwah sebelum ini akan bersedih jika ada sahabat dan jiran tetangga tidak hadir ke masjid untuk solat bersama-sama.

“Dia juga sentiasa melazimi solat lima waktu di masjid. Oleh sebab itu, kita dapat bau kasturi daripada tubuhnya. Semoga Allah mengangkat darjatnya ke tempat tertinggi,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata pengguna menginginkan pengakhiran yang baik seperti dialami jenazah.

“Masya-Allah, inilah kematian yang sangat diidam-idamkan oleh banyak orang. Kembali menghadap Allah dengan sebaik-baik amal,” komen Nana.



“Usaha dan amalnya sebesar-besar alam, pengakhiran di dunia pun secantik-cantik akhir. Al-fatihah buat para syahid,” kata seorang pengguna laman sosial.

Seorang lagi pengguna laman sosial meninggalkan komen berbentuk puisi.

“Rehatlah para syuhada, anda yang dicemburui segenap umat manusia ketika ini. Gugur tatkala pertahankan pertiwi bangsa agama.

“Rehatlah para syuhada, ketika Allah memanggilmu disaat bumi Palestin dihujani darah dan air mata, aku tahu, kamu sudah bersedia utk agamamu.



“Rehatlah para syuhada, lahirmu bukti Palestin takkan mati, matimu bukti Palestin selamanya dihati,” tulis Lapoca di ruangan komen.

Dilihat dapat video tersebut, jenazah tersebut dikerumi ramai orang yang mengenalinya ketika dia masih hidup. – KOSMO! ONLINE

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wanita jerit ‘Allahu Akbar’ di dalam kereta api ditembak mati polis di Paris



‘Non muslim reading Quran’ trending di TikTok (Video)

Tidak peka nasib Palestin, Fasha Sanda kena cop ‘bodoh’



Mat Coffee kini dibuka, lupakan Starbuck

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker