Rambut Kurt Cobain Dilelong Untuk Pesakit Covid-19,Tapi Harganya Punya Kejam!

Sebanyak 6 helai rambut dari vokalis terakhir kumpulan Nirvana, Kurt Cobain, terjual dengan harga AS$ 14,145 atau RM 58, 567 dalam lelongan.

Rambut ini telah dijaga oleh peminat dan rakan Cobain bernama Tessa Osbourne. Dia menyimpan rambut ini sejak 1989, ketika Cobain dalam lawatan ke England.

Rambut itu telah diawetkan di dalam plastik, dengan helaian terpanjang dikatakan kira-kira 2.5 inci.

Dilaporkan dari ET Canada, pada masa itu Cobain meminta Tessa memotong rambutnya. Pada masa itu, Cobain dan Nirvana sedang mengadakan pertunjukan di England mengenai siri jelajah ‘Bleach’.

Rambut itu dilelong di The Amazing Music Auction, di mana sejumlah barang peribadi pemuzik dilelong, termasuk barang dari The Beatles, Led Zappelin, Bod Dylan dan lain-lain.

Tidak hanya rambut Cobain, pada acara tersebut, sejumlah peninggalan Cobain dilelong, mulai dari gitar hingga amplifier yang telah digunakan oleh Cobain.

Sebilangan keuntungan lelong kemudian akan disumbangkan melalui Crew Nation Live Nation untuk bantuan kepada orang yang terkena wabak Covid-19.

Kurt Cobain meninggal pada tahun 1994 pada usia 27 tahun. Masih banyak misteri yang tersisa dari kematian Cobain, termasuk dakwaan pembunuhannya. Dia ditemui mati dengan peluru di kepalanya.

Sumber : Loudwire, TMZ

Kesan Darah Michael Jackson Dilelong Dengan Harga RM10, 416

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker