[VIDEO] Pavithra buat ‘Come Back’ kembali memasak di saluran YouTube

PETALING JAYA: YouTuber sensasi tempatan S Pavithra, yang terkenal dengan video memasaknya yang bersahaja dan merendah diri ketika perintah kawalan pergerakan pertama (PKP) tahun lalu, kini kembali.

Setelah lima bulan menyepi, Pavithra kini kerap memuat naik video baharu sejak dua minggu yang lalu, bermula dengan resipi kari daging kambing dan salad timun.

“Apa khabar kawan-kawan semua? Kami harap kamu semua sihat,” katanya kepada penonton di awal video berdurasi hampir sembilan minit yang dimuat naik pada 20 Feb dan mendapat lebih 88,000 tontonan.

Video lama dari setahun yang lalu, yang dipadam suaminya M Sugu kerana alasan peribadi, juga muncul kembali di saluran. Dalam video terbaru, Sugu dilihat bergabung dengan Pavithra dan keluarga untuk mengambil makanan pada akhir video.

Beberapa peminat yang teruja dengan kemunculan semula Pavitrha turut memberikan komen yang positif dan menyokong beliau kembali ke platform YouTube.

“Selamat datang kembali akak (kakak) Pavithra, lama sudah hilang. Buat yang terbaik, kita rakyat Malaysia ‘support you’. Lakukan yang terbaik, kami rakyat Malaysia akan menyokong anda,” kata pengguna Isa Abdillah Mohamad.

Pengguna lain, yang menggunakan nama pengguna “Mrjoemarc Official”, menyuarakan rasa terkejut ketika menerima pemberitahuan bahawa Pavithra telah memuat naik video baru.

“Saya terus klik. Ramai yang tertanya-tanya ke mana anda pergi, Pavithra. Selamat kembali. Saya harap anda dan keluarga sihat,” tulisnya.

Pavithra mencuri perhatian negara dengan ulasannya yang fasih dalam Bahasa Melayu ketika menyediakan hidangan sederhana yang biasa dimasak di rumah.

Videonya telah ditonton sebanyak 35 juta kali dan saluran mereka mengumpul lebih 810,000 pengikut, bahkan menarik perhatian Raja dan perdana menteri.

Segalanya bagaimanapun terhenti tiba-tiba pada Julai lalu ketika Sugu didakwa memiliki senjata berbahaya dan juga dituduh melakukan serangan fizikal terhadap isterinya.

Sugu Pavithra padamkan semua videonya di You Tube

Pada 24 Julai, Sugu mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Ipoh kerana memiliki senjata berbahaya dan menyebabkan kecederaan pada isterinya menggunakan telefon bimbit dan belakang sabit.

Dua hari kemudian, semua 98 video di saluran YouTube pasangan itu telah dipadamkan. Pada saat itu, Sugu dilaporkan mengatakan bahawa dia telah menghapus video tersebut dan pasangan itu akan menyiapkan video baharu.

Bagaimanapun, Pavithra dilihat terus berhenti dari YouTube selepas video terakhirnya pada 1 Okt.

Sementara itu, pada 17 Sep tahun lalu, Mahkamah Sesyen Ipoh telah melepaskan Sugu daripada tuduhan menyerang Pavithra, selepas Pavithra bersumpah untuk menarik balik tuduhan itu secara suka rela tanpa paksaan dan intimidasi.

Pada 11 Jan, Mahkamah Sesyen Ipoh membebaskan Sugu dengan mengenakan bon berkelakuan baik selama tiga tahun kerana memiliki senjata berbahaya.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker