Lelaki Indonesia dakwa bunuh, minum darah orang Aceh ditahan

gambar hiasan

SHAH ALAM: Polis menahan seorang lelaki yang memuat naik rakaman video menerusi media sosial mendakwa telah membunuh beberapa lelaki warga Indonesia keturunan Aceh serta meminum darah mereka.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Fadzil Ahmat berkata warga Indonesia berusia 31 tahun itu diberkas pada jam 5.30 petang semalam di Tanjung Sepat, Kuala Langat.

Suspek ditahan selepas memuat naik klip video berdurasi 59 saat itu yang dikesan oleh polis pada Isnin lalu tersebar menerusi aplikasi WhatsApp, katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Fadzil, sehari sebelum suspek ditangkap, pihaknya menahan seorang lelaki warga Indonesia yang disyaki membelasah suspek, dipercayai kerana marah atas perbuatan provokasi suspek dalam kilp video yang tersebar berkenaan.

“Polis turut menerima satu laporan daripada orang awam mendakwa melihat satu kejadian merusuh melibatkan beberapa lelaki disyaki warga Indonesia di Taman Selat Damai Pandamaran, Klang,” katanya.

Susulan itu katanya polis menahan seorang warga Indonesia berusia lingkungan 30-an yang disyaki terlibat dalam rusuhan tersebut, pada 10 malam Selasa lalu di Klang Selatan.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker