Bukan Muslim Lagi, Kini 4 Selebriti Ini Sambut Hari Natal Setelah Tukar Agama

Penganut agama Kristian sentiasa menunggu Hari Natal setiap tahun. Begitu juga dengan barisan selebriti yang telahpun memutuskan untuk memeluk agama Kristian.

Mereka juga mengambil bahagian dalam meraikan perayaan Krismas, dari ibadah hingga berkumpul bersama keluarga dan rakan-rakan. Jom lihat, siapakan selebriti Indonesia yang dulu muslim kini menganut agama Kristian dan menyambut Hari Natal.

4. Lukman Sardi

Foto: IG @lumkansrd

Lukman Sardi memutuskan untuk menganut agama Kristian dan sebelumnya dia seorang muslim. Pada hari Krismas, dia tidak lupa mengucapkan Selamat Hari Natal kepada netizen dengan menyiarkan gambar bersama keluarganya.

Telah diketahui bahawa Lukman Sardi memeluk agama Kristian kerana mengikuti kepercayaan isterinya, Pricillia Pullunggono. Lukman Sardi mengahwini isterinya dengan perbezaan agama pada 28 Mac 2009. Namun, pada masa itu, dia mengakui bahawa dia masih beragama Islam.

3. Salmafina Sunan

Foto: IG @Salmafinasunan

Selalunya dicerca kerana menukar agama, Salma masih menunjukkan kegembiraannya menyambut Krismas. Bersama rakan-rakannya, dia menyambut Krismas dengan makan bersama.

Malam Xmast, tulis Salma dalam muat naiknya. Dia kelihatan cantik mengenakan gaun hitam.

2. Dena Rachman

Foto: IG @denarachman

Dena Rachman baru-baru ini mendedahkan bahawa dia telah menganut agamaKristian. Dia dilihat meraikan Malam Krismas bersama rakan-rakannya.

It’s a diamond Christmas! tulis Dena Rachman.

1. Sharena Delon

Foto: IG @mrsshareena

Berkahwin dengan Ryan Delon, Sharena memutuskan untuk menganut agakam Kristian. Baru-baru ini, Sharena memuat naik foto bersama keluarga kecilnya. Tidak ketinggalan, dia mengucapkan selamat Hari Krismas kepada para netizen yang meraikan.

Selamat Hari Krismas, semua orang! Walaupun tahun ini agak pelik,raikan saja … Kegembiraan Krismas ada di hati kita. Semoga hidup anda dipenuhi dengan kehangatan dan sorakan gembira pada musim percutian ini dan sepanjang tahun baru” tulis Sharena.

Kredit: Murai

Leave a Reply