Rajin solat tahajud & baca al-Quran, rahsia wanita 104 tahun kekal sihat – Alhamdulillah

Menjelang usia senja pastinya terdapat perubahan drastik yang berlaku kepada tubuh badan seseorang. Sudah pastinya kudrat sudah tidak seperti di waktu muda.

Mata, telinga, ingatan masih kuat

Namun tidak bagi wanita dari Indonesia ini dikenali sebagai Hubabah Anisah Sayyid Yusuf al-Haddad yang masih kekal sihat pada usia 104 tahun.

Perkongsian mengenai wanita itu dimuat naik oleh pendakwah, Ustaz Abdul Somad yang menziarahi Hubabah di kediamannya yang terletak di Pontianak.



” Usia 104 tahun. Mata, telinga, ingatan masih kuat,” tulisnya pada kapsyen di Instagram.

Perbanyakkan amal ibadah

Ternyata banyak melakukan amal ibadah wajib dan sunat menjadi antara rahsia wanita berkenaan dalam menjaga kesihatan diri.

“Khatam al-Qur’an setiap 5 hari sekali. Setiap malam bangun pukul satu solat Tahajjud. Setiap malam membaca Ratib al-Haddad. Menetap di Pontianak. Semoga kita mengambil pelajaran dari kehidupan beliau. Amin,” katanya lagi.

Kulit masih cantik

Posting berkenaan mendapat lebih 457,000 tanda suka dan rata-rata warganet turut meninggalkan komen yang terpesona dengan wanita itu yang kelihatan muda dari usianya.



Semoga mendapat keberkatan

Semoga terus sihat

Melakukan ibadah dan kekal istiqamah ternyata memberikan kelebihan terutamanya pada usia tua. Semoga wanita ini menjadi contoh dan teladan kepada kita semua.



Sumber: Instagram

Kredit : OhMyMedia

 

https://mykmu.net/2018/03/23/nasib-negara-pm-berusia-93-tahun/



 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker