5 jam tahan sakit, treler terbalik melekat pada flyover

5 jam tahan sakit, treler terbalik melekat pada flyover

TANGKAK – Seorang pemandu treler terpaksa menahan kesakitan kira-kira lima jam apabila kenderaan berat dipandunya terlibat dalam kemalangan di Jambatan Kedua Parit Bunga, Jalan Tangkak – Muar pagi semalam.

Dalam kejadian pada pukul 10.25 pagi itu, mangsa, Ismail Mahdom, 44, bagaimanapun terselamat dan hanya mengalami kecederaan pada anggota badan.



Menurut Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tangkak, Penolong Penguasa Bomba, Rafiah Aziz, seramai 22 anggota bomba dikejarkan ke lokasi kejadian setelah menerima panggilan kecemasan.

“Setibanya pihak bomba di tempat kejadian, didapati terdapat kemalangan jalan raya melibatkan sebuah treler yang membawa kontena dengan muatan chipbord panjang lebih kurang 40 inci.

“Mangsa telah tersepit dibahagian ruang pemandu. Ruang kerja agak sempit mengakibatkan lebih banyak masa diperlukan bagi kerja-kerja menyelamat kerana kedudukan treller yang terbabas melekat ke dinding flyover jambatan berkenaan.

“Pihak bomba terpaksa menggunakan khidmat kren untuk menjarakkan kedudukan treler dari dinding jambatan berkenaan bagi ruang kerja-kerja penyelamatan oleh anggota bomba dapat dilakukan dengan penggunaan peralatan khas,”katanya ketika dihubungi hari ini.



Tambah Rafiah, pihak bomba mengambil masa kira-kira lima jam telah bertindak mengeluarkan mangsa dengan menggunakan peralatan khas serta menggunakan perkhidmatan Tadano bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit.

“Mangsa yang mengalami kecederaan berjaya dikeluarkan dan diserahkan pada pihak Kementerian Kesihatan (KKM) bagi tindakan selanjutnya.

“Punca kejadian masih dalam siasatan polis dan operasi ditamatkan pada pukul 3.39 petang,”katanya. K Online

5 jam tahan sakit, treler terbalik melekat pada flyover



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Nora Danish enggan dedah penyakit Nedim



Fazura, Fattah bermasalah, dakwa netizen

Kenapa produk Neelofa ni, siap berair?



Nora Danish tutup aurat sebab jaga bekas suami

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker