Saya sangat beruntung

Saya sangat beruntung

Kuala Kangsar: “Paras rupa bukan ukuran kebahagiaan dalam rumah tangga kerana bagi saya, semua orang tak kira macam mana pun saiznya layak mencintai dan dicintai,” kata Muhammad Shahril Rizal Hanafiah.

Muhammad Shahril Rizal, 28, yang bekerja sebagai pemandu traktor sudah berumah tangga dan mempunyai seorang anak perempuan, Nur Ellysha yang kini berumur tiga tahun.



Perkongsiannya di TikTok mendapat perhatian warganet kerana menunjukkan kebahagiaan dengan isteri, Siti Nurnatasha Husna Imtiyaz Ahmad, 25, yang berbadan ‘comel’.

Berkongsi kisahnya, Muhammad Shahril Rizal yang menetap di Sungai Siput, di sini, berkata, dia memang tidak meletakkan paras rupa sebagai kriteria utama dilihatnya ketika mencari pasangan.

Lantaran itu, Muhammad Shahril Rizal menerima Siti Nurnatasha Husna walaupun belum melihat wajah isterinya ketika mereka pertama kali bertegur sapa di aplikasi WeChat kira-kira enam tahun lalu.

“Waktu itu terkenal dengan aplikasi WeChat jadi saya pun cuba nasib mencari kawan perempuan.



“Memang saya yang nak kenal dan tegur dulu isteri…. awalnya tak nampak pun wajah isteri kerana dia tak letak gambar di aplikasi berkenaan.

“Tapi beberapa hari selepas itu, kami berjumpa dan pertemuan itu berjalan lancar malah kami pun selesa dengan satu sama lain jadi tak ada masalah.

“Enam bulan kemudian baru bercinta sebelum sepakat mendirikan rumah tangga pada 14 Disember 2020” katanya.

Muhammad Shahril Rizal berkata, perkahwinannya dan isteri mendapat restu kedua belah keluarga.



Katanya, keperibadian isterinya yang membuatkannya tertarik dan yakin pilihannya tepat.

“Dia (isteri) ramah, pandai ambil hati keluarga dan hormat orang tua, jadi atas sebab itu saya pilih dia sebagai isteri.

“Keluarga terima saja cuma ada segelintir rakan mempersoalkan dengan bertanya soalan berbaur sindiran seolah saya buat pilihan salah kerana bentuk fizikal isteri.

“Hakikatnya, saya yang akan menjalani perkahwinan dan hadap susah senang rumah tangga, bukan mereka jadi abaikan saja kata-kata negatif itu,” katanya.



Berhubung perkongsian di TikTok, Muhammad Shahril Rizal berkata, niatnya berkongsi gambar dan video sekadar untuk menyimpannya sebagai kenangan.

“Alhamdulillah, saya banyak terima komen positif malah ramai yang mendoakan kebahagiaan kami.

“Tapi ada juga komen negatif dengan menulis ayat sindiran seperti kereta lebih muatan yang jelas membawa maksud ‘body shaming’ (penghinaan bentuk fizikal).

“Apapun, saya terima dan berharap perkahwinan dengan isteri dirahmati serta berkekalan sampai syurga.



“Semoga yang mendoakan kami diberi kebahagiaan dan walau apa pun ujian dalam rumah tangga, hargailah pasangan kita,” katanya yang berkongsi minat sama dengan isterinya iaitu kereta dan gemar ke acara automotif bersama.

Sementara itu, Siti Nurnatasha Husna mengakui tidak percaya ketika suaminya mengajak untuk bertunang dan berkahwin selepas dua tahun bercinta.

“Macam tak percaya kerana waktu bercinta kami bukan beria-ria pun jadi bila suami beritahu nak hantar rombongan keluarga masuk meminang memang terkejut.

“Lagipun, saya pernah terfikir tak akan berkahwin kerana sedar diri tapi Allah SWT takdirkan jodoh saya dengan suami,” katanya.



Mengenai perkongsian suaminya di laman sosial, Siti Nurnatasha berkata, dia tiada masalah walaupun agak malu dan bimbang dengan kecaman orang.

“Saya rasa ‘insecure’ (kurang selamat) bab itu dan ada juga baca komen namun suami nasihatkan supaya abaikan saja yang negatif,” katanya. HM

Saya sangat beruntung

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Amy keterlaluan – Din Search

Nenek kecewa Syasya ‘berhenti’ ketika popular

Saya terluka sebab dia – Yusof Haslam

Muaz dilarang masuk Singapura?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker