Pengecas telefon punca rumah Mek Kaji terbakar

PASIR MAS – Sebuah keluarga di Kampung Chicha Tinggi di sini tinggal sehelai sepinggang apabila rumah mereka terbakar selepas sebuah telefon pintar yang dicas di dalam sebuah bilik meletup dan mengeluarkan percikan api.

Kejadian kira-kira pukul 6.30 pagi tadi itu berlaku selepas telefon milik Mohd. Zulhelmi Zakaria, 33, secara tiba-tiba terbakar ketika dicas di atas tilam.

Ibunya, Mek Kaji Waman, 68, berkata, kebakaran itu disedari oleh Mohd. Zulhelmi yang tersedar daripada tidur akibat bahang panas.



“Percikan api yang keluar dari pengecas telefon itu telah terkena pada tilam dan kemudiannya terbakar.

“Mohd. cuba memadamkan api, namun gagal apabila ia terus marak sebelum menyambar kelambu,” katanya ditemui pemberita hari ini.

Mek Kaji memberitahu, dia tiada di rumah semasa kejadian kerana keluar menghantar kuih di kedai yang terletak tidak jauh dari kediamannya.

Katanya, dia bersyukur kerana Mohd. Zulhelmi bertindak pantas dengan mengejutkan kakaknya, Zetty Suriani, 33, bersama suami dan dua anak untuk segera menyelamatkan diri.



“Semua barangan tidak sempat diselamatkan termasuk tiga buah motosikal. Saya bersyukur kerana tiada kemalangan jiwa berlaku dalam kejadian ifu,” ujarnya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas, Azmi Hussin berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 6.49 pagi dan terus bergegas ke lokasi kejadian.

Katanya, rumah itu hangus sebanyak 90 peratus semasa bomba tiba di lokasi kejadian

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Aksi lucah, Siskaeee mengakui sakit mental



Durian Thai ‘so’ lemah, Malaysia lagi sedap – Tara Choi (Video)

Peniaga putu bambu menang RM1 juta, BMW X5



Kediaman Najib lengang tanpa penghuni

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker