Terjunan Pandelela-Dhabitah raih gangsa

Terjunan Pandelela-Dhabitah raih gangsa

Dua penerjun berpengalaman negara, Datuk Pandelela Rinong Pamg dan Nur Dhabitah Sabri meraih pingat gangsa acara 10 meter (m) platform seirama Sukan Asia Hangzhou dalam keadaan penuh mendebarkan sebentar tadi.

Gandingan terbaik negara itu bermula cemerlang apabila berada di kedudukan kedua di belakang pasangan juara dunia dari China, Quan Hongchan-Chen Yuxi pada percubaan pertama aksi final di Pusat Akuatik Olimpik Hangzhou.



Bagaimanapun, Pandelela-Dhabitah ‘tergelincir’ ke kedudukan ketiga pada terjunan kedua sebelum jatuh ke tempat keempat dalam dua percubaan seterusnya.

Mujur terjunan terakhir Pandelela-Dhabitah berjaya melonjakkan mereka kembali ke kedudukan ketiga dengan 266.94 markah, mengatasi Nayun Moon-Eunbi Cho dari Korea Selatan yang jatuh ke tempat keempat (263.49 mata).

Hongchan-Yuxi menepati ramalan selaku pemenang pingat emas dengan 375.50 markah diikuti gandingan Jepun, Matsuri Arai-Minami Itahashi di tempat kedua menerusi 290.04 mata.

Ini adalah kali ketiga berturut-turut skuad terjun negara meraih pingat gangsa bagi acara 10m platform seirama wanita selepas edisi 2014 di Incheon, Korea Selatan dan 2018 di Jakarta-Palembang, Indonesia.



Pencapaian terbaik negara untuk acara berkenaan adalah pingat perak dimenangi Pandelela ketika bergandingan dengan Datuk Leong Mun Yee sewaktu edisi 2010 di Guangzhou, China. K Online

Terjunan Pandelela-Dhabitah raih gangsa

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Dr Syazwani ‘superhero’ dalam pesawat Turkish Airlines, banggakan negara

Jasmin Hamid pakai Proton Wira, dah miskin ke?



Meerqeen, Ameera Khan dating di Paris? (Video)

13 sebab mahkamah tak patut gugur pertuduhan Muhyiddin



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker