Caprice bidas Ustaz Derry

Caprice bidas Ustaz Derry

Penyanyi rap, Caprice tampil bersuara selepas seorang ustaz dari Indonesia, Ustaz Derry Sulaiman yang juga sahabat baik kepada pendakwa terkenal, Ebit Lew menafikan segala kenyataan pengsohor Indonesia, Mondy Tattoo dalam sebuah ‘podcast’ yang dikendalikan oleh Caprice, baru-baru ini.

“Yang Pelik Adalah Mondy Eja Mondi Banyak Kali…”



Setelah Ustaz Derry menunjukkan ‘bukti’ perbualan di WhatsApp bersama seorang individu yang didakwa Mondy, Caprice menerusi Instagram meluahkan rasa pelik dengan bukti berkenaan serta menyatakan bahawa telefon milik Mondy telah dirampas oleh pihak polis Malaysia.

“Ustaz Derry tu ada buat LIVE tunjuk chat ni. Yang kami pelik adalah Mondy eja ‘Mondi’ banyak kali. Mondy yang kami tahu, membahasakan dirinya sebagai ‘Mondy’.

Dalam WhatsApp chat, we found 160 matches for ‘Mondy’. Tapi bila kita cari ‘Mondi’ di WhatsApp. We found 0 matches.

Dan yang paling best. Phone Mondy dah kena rampas dari PDRM. Lain kali ustaz nak tipu, cuba kaji habis dulu orang korang nak fitnah tu. Mondy ada satu phone sahja dekat Malaysia. Yang tu pun pihak polis dah ambik semalam lagi.”-tulis Caprice



Tambahnya lagi, Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli turut mempersoalkan tindakan Ustaz Derry yang didakwa telah memadam segala ‘bukti’ perbualan di laman media sosial miliknya dan menegaskan bahawa pihaknya akan mengamil tindakan di Indonesia dalam masa terdekat.

“Ustaz Derry, kenapa kamu delete semua ‘bukti’ chat? Kamu sudah fitnah dan sebar FITNAH kepada masyarakat Indonesia, Malaysia, dan ibu/bapa Mondy. Kami ada rakam semua konten dan LIVE ustaz dan kita akan ambil tindakan di Indonesia dalam masa terdekat.”-tulis Caprice lagi Mr

Caprice bidas Ustaz Derry

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Arak memang dihidangkan – Syasya Dolla

Pengacara popular tak bayar gaji staff?



Ustaz Wadi tegur usahawan kosmetik maki suami (Video)

Cerdik ke bodoh? Seharian beratur beli makanan viral



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker