Ebit Lew pertahan Mondy dari di fitnah netizen Malaysia

Ebit Lew pertahan Mondy dari di fitnah netizen Malaysia

Topik tentang Mondy, wanita dari Indonesia yang bertatu di muka dan pendakwah yang membantunya, Ebit Lew menjadi perbualan ramai sejak kebelakangan ini.

Sesetengah pihak mendakwa mereka hanya berlakon (Mondy berpura menjadi gelandangan) untuk kepentingan lain kerana wanita itu dikatakan pempengaruh di negara asalnya.



Soal netizen, bagaimana pula Ebit boleh berkata Mondy hidup dalam kesusahan tetapi mempunyai tatu, beberapa tindik dan juga memakai braces yang jelasnya semua ini kosnya bukan sedikit.

Terbaru, pendakwah bebas itu ada memberikan penjelasan bagi pihaknya sekaligus menafikan ‘fitnah’ yang dilemparkan rakyat Malaysia terhadap dirinya dan Mondy.

Menerusi TikTok, bapa kepada empat anak itu melakukan live bersama Mondy dan mereka menafikan bahawa pertemua di tepi jalan seperti dalam video memang dirancang.

Mondy berkata tatu pada badannya dan pendakap gigi dipakainya itu dibuat pada harga yang murah, tidaklah mahal seperti yang dianggap oleh netizen. Kata Ebit pula,



Dia ingat braces tu yang mahal macam anak saya punya. Di Indonesia braces tu… gigi punya tu, yang palsu yang murah.”

Dia juga turut memberitahu harga braces yang sudah dipakainya bertahun-tahun itu berharga Rp50,000 atau lebih kurang RM15 sahaja

Terdahulu, rakan pendakwah dari Indonesia, ustaz Derry Sulaiman meminta orang ramai berhenti menyebarkan fitnah tentang dua individu terbabit.

Ebit Lew pertahan Mondy dari di fitnah netizen Malaysia



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ustaz Dusuki Tegur Puteri Sarah



Afiq simpan bukti dicurangi Pachara

Mondy ‘Influencer’ berduit, netizen kritik Ebit Lew



Cangkul kepala ibu saudara kerana berebut tanah

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker