Ustaz Derry bangkit bela Ebit Liew, kisah Mondy benar buka lakonan

Usaha murni pendakwah, Ebit Lew membantu seorang ibu tunggal penuh tatu di wajah bernama Mondy dipersoal segelintir netizen yang menyifatkan dirinya menggunakan agama sebagai bahan publisiti dalam media sosial.

Seorang ustaz dari Indonesia tampil memberi penjelesan tentang kontroversi yang melanda penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew dan seorang wanita gelandangan bertatu penuh di muka bernama Mondy Tatto.

Lelaki berkenaan yang dikenali Ustaz Derry Sulaiman berkata, dia sangat mengenali Mondy dan mengetahui kehidupannya di negara asalnya itu.

“Sememangnya di viral di Indonesia, mempunyai pengikut juta-juta, tetapi silapnya kami di sini (Indonesia) tak support (sokong) kehidupan dia.

“Sehinggalah Allah hantar Ustaz Ebit Lew, jumpa Mondy tidur ditepi jalan, itu semua bukan rekaan atau lakonan. Jadi jangan sebar fitnah kepada Ustaz Ebit Lew.



“Mondy ke Malaysia ada idea daripada Ustaz Ebit Lew, supaya dia (Mondy) terhindar daripada lingkungan (perkara) yang boleh merosakkan dirinya,” jelas Derry dalam satu klip video.


Baca Artikel Menarik:

Sharifah Sakinah beri amaran terakhir kepada netizen

Derry menambah, kehidupan Mondy juga akan lebih terjaga di Malaysia dengan bimbingan Ebit dan rakan-rakan di negara ini.



“Mondy bisa (boleh) belajar agama, baiki kehidupan dan masa sama memperbaiki ekonomi dirinya. Boleh juga Mondy mencari seorang suami yang soleh.

“Mondy juga sedang mencari suami yang soleh, moga dipermudahkanlah,” jelas Derry.

Terdahulu, Kosmo! melaporkan nama Ebit kembali menjadi sebutan ramai apabila niat murninya membantu Mondy Tatto dipersoalkan khalayak.

Ramai dalam kalangan netizen terkejut apabila mengetahui wanita itu bukanlah seorang gelandangan yang memerlukan bantuan seperti dipaparkan lelaki itu, sebaliknya seorang pempengaruh media sosial memiliki 1 juta pengikut dalam TikTok.



Bantuan dihulurkan Ebit atau nama sebenarnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew terus menjadi perdebatan ramai apabila wanita itu dilihat menjual produk difahamkan keluaran pendakwah terbabit menerusi satu siaran langsung (live) dalam TikTok.

Siapa suami Mizz Nina?

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Puteri Sarah dedah perbualan bersama ibu mentua

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ustaz Dusuki Tegur Puteri Sarah



Afiq simpan bukti dicurangi Pachara

Mondy ‘Influencer’ berduit, netizen kritik Ebit Lew



Cangkul kepala ibu saudara kerana berebut tanah

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker