Kadir kena berani tegur Mahathir

Kadir kena berani tegur Mahathir

Wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin digesa untuk berhenti mencari simpati rakyat dengan cubaan untuk menutup segala tingkah laku ‘buruk’ Tun Dr Mahathir selama beliau bergelar pemimpin utama.

Setiausaha PKR Cabang Ampang, Aidi Amin kecewa dengan Kadir menuding hari kepada kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang ketika ini sedang berhempas pulas menangani rasuah di negara ini.



Katanya, Kadir begitu berani menegur Anwar tetapi pada masa sama menutup segala kepincangan yang pernah dilakukan oleh bekas ‘bos’ beliau, ketika menjadi Perdana Menteri dua kali.

“Saya beri contoh ini, luka selalu ambil masa untuk sembuh yang kadangkala menjadi kudis. Sesetengah mereka akan menggaru kudis tersebut sehingga ia jadi satu tabiat buruk. Kadir harus menasihati Mahathir daripada melakukan tabiat buruk itu.

“Perdana Menteri ketika ini bekerja sepanjang masa untuk membantu negara kita pulih daripada kerosakan yang disebabkan oleh pentabiran sebelum ini.

“Aspek penting dalam tanggungjawabnya adalah untuk mentadbir akauntabiliti dalam mengurus perbelanjaan kerajaan serta kenalkan tadbir urus yang baik dalam kalangan kementerian dan agensi masing-masing selaras Malaysia Madani,”katanya. MG



Kadir kena berani tegur Mahathir

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Donald Trump bakal ditangkap esok



Mahathir tuduh kerajaan Anwar diktator

Saingan naib presiden Umno, hanya beza 6,000 undi



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker