Fadillah sanggah dakwaan Takiyuddin

Fadillah sanggah dakwaan Takiyuddin

Timbalan Perdana Menteri Fadillah Yusof menafikan dakwaan Ketua Whip Perikatan Nasional (PN) Takiyuddin Hassan mengaitkannya dengan kegagalan rundingan peruntukan Ahli Parlimen pembangkang.

“Rasa tak berapa tepat itu. Awak boleh tanya YB Taki (Takiyuddin) lagi,” katanya dalam mesej melalui WhatsApp kepada FMT.



Semalam, Takiyuddin yang juga wakil rakyat Kota Bharu mendakwa rundingan peruntukan untuk Ahli Parlimen PN akan mencapai keputusan berkesan jika membabitkan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dengan Ketua Pembangkang Hamzah Zainudin.

Beliau mendakwa rundingan dengan Fadillah yang diberi mandat oleh kerajaan telah diadakan beberapa kali namun gagal mencapai persetujuan.

“Tapi perundingan itu tidak berjaya, itu sajalah. Kenapa (perlu berjumpa) dengan TPM II (Fadillah)? Bukan saya kata tak boleh tapi tidak ada keputusan baik.

“Dulu masa Ismail Sabri (Yaakob) jadi perdana menteri, beliau sendiri berunding terus dengan ketua pembangkang (Anwar), jadi boleh buat keputusan lebih berkesan,” kata Takiyuddin menurut Harian Metro.



Bulan lalu, Takiyuddin berkata PN tidak meneruskan rundingan peruntukan sama rata Ahli Parlimen pembangkang kerana Fadillah meminta mereka menulis surat dengan menyatakan jaminan tertentu.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan jaminan diminta kerajaan itu.

Isu peruntukan kepada wakil rakyat pembangkang menjadi antara alasan lima Ahli Parlimen Bersatu mengalihkan sokongan kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Mereka terdiri daripada Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar); Suhaili Abdul Rahman (Labuan); Azizi Abu Naim (Gua Musang); Zahari Kechik (Jeli) dan Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang). FMT



Fadillah sanggah dakwaan Takiyuddin

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Daiyan Trisha dicium Hun Haqeem, netizen naik minyak



Nampak macam mak awak ke, tanya Leona

Aku bersumpah tiada lagi kelahiran lelaki dalam keluarga kau – Bekas menantu Zainal Abidin



Anak Nazir Razak ‘kurang senang’ dengan perkahwinan baru ayahnya



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker