Zahid terpengaruh, dengar orang yang suka ‘cucuk’ – Tajuddin

Zahid terpengaruh, dengar orang yang suka ‘cucuk’ – Tajuddin

Bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Tajuddin Abdul Rahman berpandangan penggantungannya selama enam tahun oleh parti adalah kerana tindakan oleh mereka yang berkepentingan.

Sambil mengakui dia mempunyai kesilapan, katanya, dia telah memohon maaf dan mahu terus kekal bersama Umno.



“Saya takkan tinggalkan Umno, Umno sudah banyak jasa pada saya. Walaupun saya telah digantung (enam tahun oleh) Umno, saya tetap bersama dengan Umno untuk dapatkan kedudukan sebagai ahli yang tidak digantung.

“Saya akan cari jalan supaya saya kembali menjadi ahli Umno yang aktif. Jangankan enam tahun, enam bulan pun saya takkan tunggu (daripada dibiarkan digantung keahlian).

“Tetapi mungkin pada waktu itu, tindakan saya agak keras sikit. Untuk setakat ini, saya akan tunggu sampai pemilihan,” katanya yang dipetik portal Utusan Malaysia, hari ini.

Dalam wawancara itu, bekas ahli Parlimen Pasir Salak tersebut menjelaskan bahawa terdapat pemimpin Umno lain yang sudah digantung mahupun dipecat yang mengajaknya bersama untuk mengatur strategi lain, tetapi dia tidak berjumpa dengan mereka.



Tegasnya, dia akan akan kekal bersama dengan Umno.

“Saya akan fight (lawan) dengan apa cara sekalipun supaya keputusan penggantungan itu ditarik balik, supaya saya dapat menjadi ahli aktif seperti biasa,” katanya.

Tajuddin berkata, dia sudah menghantar surat penolakan keputusan penggantungan yang dibuat MKT Umno pada 12 Januari lalu dan menjelaskan yang keputusan itu tidak mengikut peraturan, ada kecacatan dan melanggar peraturan.

“Saya kalau boleh nak selesaikan dengan cara baik. Saya sudah buat salah, saya pun sudah minta maaf.



“Paling kuat salah saya adalah tegur Presiden. Salahkah? Tidak salah, cuma teguran itu dikatakan salah sebab dibuat di luar mesyuarat MKT, bukan dalam mesyuarat MT, “ katanya.

Ditanya jika dia ada memohon maaf, kepada Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi mengenai kesilapannya itu, Tajuddin menjelaskan dia telah berbuat demikian.

“ Saya pergi ke Bagan Datuk dan salam dengan beliau. Waktu itu saya masih ketua bahagian. Pada saya, saya ada salah, dia pun ada salah, tetapi kita tidak mahu berlanjutan.

“Masalahnya mungkin presiden terpengaruh dan mendengar orang yang suka ‘mencucuk.’



“Siapa yang ‘cucuk’, biasanya ada kepentingan diri, mungkin di peringkat bahagian atau di peringkat nasional,” katanya. Mk

Zahid terpengaruh, dengar orang yang suka ‘cucuk’ – Tajuddin

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Fizo Omar Vs Mawar

Kartunis Turkiye, Palestin sekolahkan Charlie Hebdo



Kantoi bercium di kelab malam, kekasih pelakon tuntut janji (Video)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker