Lidah rasmi UMNO-BN gagal dekati rakyat

Lidah rasmi UMNO-BN gagal dekati rakyat

Media UMNO masih gagal menguasai sepenuhnya media sosial kerana terlalu selesa dengan platform lidah rasmi parti itu termasuk BNCOMMS dan UMNO Online.

Perwakilan UMNO Perak, Zaidi Aziz berkata, sebaliknya tiga portal berita yang tidak dibayangi mana-mana parti politik pula yang berupaya berbuat demikian tanpa sebrang penjenamaan parti.



“Kita gagal mengoptimumkan media sosial kita, masih ditakuk lama, kita selesa dengan jenama kita, BNCOMMS dan UMNO Online yang tak dapat pun mendekati rakyat secara total.

“Sebaliknya cuba kita lihat Malaysia Kini, Malaysia Insight dan Malaysia Gazette, betapa media ini mudah mendoktrin rakyat tanpa penjenamaan parti,” katanya ketika membahaskan ucapan dasar Presiden UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO 2022 (PAU2022), di sini, hari ini.

Dalam pada itu, sudah sampai masanya UMNO memperkukuhkan parti itu dengan sentiasa bersikap terbuka dalam meraikan pandangan pimpinan semua peringkat dan akar umbinya.

“Kita perlu membuktikan bahawa kita mampu bertindak di atas bijaksana Melayu dan meletakkan prinsip adil dan ihsan sebagai asas dalam setiap tindakan.



“Kita juga perlu ekstrem dalam memperjuangkan identiti Melayu dan Islam kerana kesedaran tentang Islam Melayu semakin terpahat dalam sanubari masyarakat kita.

“Yang penting kita terapkan dalam jiwa anak-anak muda kita. Kelompongan inilah yang diambil oleh Pas dan Perikatan Nasional (PN) hingga akhirnya anak-anak muda menolak kita,” katanya lagi. MG

Lidah rasmi UMNO-BN gagal dekati rakyat

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wajah cantik, nasi lemak laku keras

Puteri Sarah sindir Syamsul



Zahid dah beritahu sedia untuk bertarung – Khairy



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker