Zahid dah beritahu sedia untuk bertarung – Khairy

Zahid dah beritahu sedia untuk bertarung – Khairy

Hanya kira-kira tiga jam selepas menganggap langkah mengehadkan pertandingan dalam Umno sebagai suatu “kegilaan” yang mesti dihalang, Khairy Jamaluddin mendakwa Ahmad Zahid sudah bersedia dicabar.

Menurut bekas ketua Pemuda Umno Malaysia itu, kesediaan Ahmad Zahid dinyatakan ketika mereka “bertembung” di ibu pejabat parti terbabit di Kuala Lumpur hari ini.

Menyatakan hal itu melalui media sosial, Khairy berkata perkara itu dinyatakan sendiri oleh Ahmad Zahid selaku presiden Umno sebentar tadi.

“Alhamdulillah, pagi tadi saya bertembung dengan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid, dan sambil saya salam beliau dia telah sebut bahawa ready to fight.

“Maknanya, beliau bersedia berdepan dengan sebarang cabaran dalam pemilihan Umno. Maksudnya, presiden sendiri berani,” katanya.

Mengiringi kenyataan Khairy itu ialah video berdurasi 52 saat yang memperlihatkan Ahmad Zahid bersalaman. Semasa berjabat itu kelihatan mengatakan berkata: “Ready to fight.”

Mengulas lanjut, Khairy berkata dia menghormati keberanian Ahmad Zahid yang sedia dicabar dalam pemilihan parti tidak lama lagi.

“Saya salute kepada beliau, beliau tak takut. Tadi dia sebut kepada saya, bersedia untuk berlawan.

“Maknanya jika ada sebarang usaha untuk menutup ruang demokrasi dalam Umno dengan usul supaya presiden dan timbalan presiden tidak dipertandingkan, ia bertentangan dengan keberanian presiden sendiri.

“Let’s be brave (Ayuh jadi berani), buka ruang untuk demokrasi dalam Umno, buka semua jawatan untuk dipertandingkan,” katanya.

Khairy adalah antara tokoh berprofil tinggi yang dilihat menunjukkan minat untuk bertanding dalam pemilihan akan datang, dikatakan sebelum 19 Mei tahun ini.

Beberapa hari lalu Khairy malah secara terbuka menyatakan, dia akan tetap memberikan sokongan kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan kerajaan sekarang jika berjaya memenangi jawatan presiden Umno.

Ia adalah salah satu isyarat yang jelas daripada Khairy mengenai cadangannya untuk bertanding dalam pemilihan parti tidak lama lagi.

Terdahulu Khairy – yang dipindahkan dari Rembau di Negeri Sembilan ke Sungai Buloh Selangor dalam PRU lalu – mengulas gesaan lebih 100 ketua bahagian Umno yang mahu presiden dan timbalan presiden mereka tidak dicabar.

Khairy menganggap ia sebagai suatu “kegilaan” dan akan mematikan demokrasi dalam Umno.

“Hentikan kegilaan ini,” katanya. Mk

Zahid dah beritahu sedia untuk bertarung – Khairy

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Seleweng RM92.5 bilion dan makan komisyen 5 peratus, Ini komen Muhyiddin

Puteri Sarah nekad minta cerai, tidak rela dimadu

Isu Bikini: Ilmuan Turkiye Mustafa Akyol bidas kembali Mufti Perlis

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker