Polis nafi berlaku ‘rusuhan’ di pejabat Umno Lenggong

Polis nafi berlaku ‘rusuhan’ di pejabat Umno Lenggong

Polis menafikan dakwaan berlakunya rusuhan serta perhimpunan haram dalam kalangan ahli Umno di pejabat parti itu di Lenggong yang dikaitkan dengan penggabungan antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH) membentuk kerajaan negeri.

Ketua Polis Perak, Mohd Yusri Hassan Basri, mengesahkan bahawa kononnya berlaku situasi seakan rusuhan berkenaan tuntutan yang mendesak pimpinan tertinggi tidak adakan kerjasama dengan PH, sebagai palsu.



“(Ia) palsu. Esok (hari ini) saya akan buat sidang media (mengenainya). Terima kasih,” katanya ringkas ketika dihubungi melalui WhatsApp, menurut Berita Harian.

Beliau diminta mengulas mengenai beberapa gambar tular di Twitter dengan keterangan menyatakan berlaku ‘situasi panas’ di hadapan Pejabat Umno Lenggong apabila akar umbi Umno Bahagian itu bangkit menolak penghinaan BN kerana dikatakan ‘tersungkur sujud’ di kaki DAP.

Bagaimanapun, semakan mendapati, gambar dengan keterangan palsu itu menyamai gambar yang dimuat naik di Facebook rasmi Jabatan Penerangan Daerah Hulu Perak, Pusat Maklumat Rakyat Hulu Perak.

Berdasarkan keterangan gambar dimuatnaik Jabatan Penerangan Daerah Hulu Perak, ia berkenaan suasana di luar Pusat Penjumlahan Rasmi Undi P.055 Lenggong di Dewan Merdeka Lenggong pada waktu penjumlahan undi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15), tengah malam 19 November lalu.



“[Terkini] 12.50 pagi: Suasana di luar Pusat Penjumlahan Rasmi Undi P.055 Lenggong di Dewan Merdeka, Lenggong,” menurut keterangan asal gambar terbabit.

Berdasarkan gambar terbabit, kelihatan sekumpulan orang ramai selain anggota polis dan anggota Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) Polis Diraja Malaysia (PDRM) berada di lokasi terbabit. FMT

Polis nafi berlaku ‘rusuhan’ di pejabat Umno Lenggong


Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Cara Hilangkan Dakwat Mengundi

Punca kekalahan Nurul Izzah



Langkah GRS seperti isytihar perang terhadap BN Sabah



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker