Tali ‘skipping’ tersangkut dalam pundi kencing

TOKYO – Seorang lelaki warga emas di Jepun terpaksa menjalani pembedahan apabila tali lompat (skipping) yang dimasukkan melalui zakarnya didapati tersangkut di dalam pundi kencing, lapor akhbar Daily Star semalam.

Tindakan dilakukan oleh lelaki berusia 79 tahun itu menyebabkan pakar-pakar perubatan mendakwa mereka tidak pernah melihat kes ‘melampau’ seperti itu.

Tali lompat itu tidak mempunyai pemegang tetapi panjangnya berukuran 2.3 meter dan agak nipis. Ia didapati tersimpul di dalam pundi kencing mangsa.



Alasan perbuatan lelaki itu memasukkan tali lompat tersebut ke dalam badannya masih tidak diketahui.

Portal berita MailOnline melaporkan bahawa lelaki itu pada awalnya hadir ke Universiti Perubatan Dokkyo dan mengadu mengenai rasa perit yang dialami semasa ingin membuang air kecil.

Petugas perubatan kemudian menjalankan beberapa imbasan termasuk ujian ultrasound pada pundi kencing lelaki itu.

Disebabkan keliru terhadap hasil imbasan, anggota paramedik kemudian menjalankan imbasan X-ray, di mana mereka menemui satu ‘bendasing yang bergelung seperti wayar’. Pesakit tersebut kemudian mengaku dia memasukkan tali lompat itu ke dalam zakarnya.



Kes itu diterbitkan dalam jurnal Urology Case Reports. Pengarang utama kajian, Profesor Toshiki Kijima berkata, imbasan dan model membuktikan bahawa peluang untuk menarik tali itu keluar semula daripada kemaluan adalah mustahil kerana keadaannya yang bersimpul.

Ketika pembedahan dijalankan, petugas perubatan tidak dapat mengeluarkan tali itu melalui saluran yang sama. Mereka sebaliknya terpaksa membuat lubang pada pundi kencing mangsa untuk mengeluarkannya. – Agensi

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392



Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Saman tuduhan LGBT: Razman tegas nak tanya Anwar, benarkah beliau meliwat?



Kalau tak suka ‘just swipe’ – Syafinaz

Janji-janji pelik yang dijanjikan calon pilihan raya



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker