BERSATU pening! Radzi Jidin pula sokong Kerajaan Persekutuan

KAJANG: BERSATU tidak membincangkan sebarang isu menarik sokongan terhadap Kerajaan Persekutuan diterajui Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Perdana Menteri, ketika ini.

Perkara itu dimaklumkan Naib Presidennya, Datuk Dr Radzi Jidin susulan tindakan Ismail Sabri membatalkan pertemuan bersama Perikatan Nasional (PN) di saat akhir, baru-baru ini.

Pertemuan itu dipercayai bagi membincangkan isu pelantikan wakil BERSATU ke jawatan Timbalan Perdana Menteri, yang didakwa dipersetujui Ismail Sabri sebelum mengambil alih pentadbiran negara daripada bekas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.



Radzi berkata, pihaknya ketika ini masih belum menerima sebarang makluman mengenai alasan Ismail Sabri bertindak membatalkan pertemuan bersama PN itu.

Katanya, BERSATU juga tidak akan sewenang-wenangnya menarik sokongan terhadap Kerajaan Persekutuan, selain menunggu perbincangan lanjut diadakan bersama Ismail Sabri.

“Kita tak sebut akan ‘simply’ (sewenang-wenangnya) tarik sokongan (terhadap Kerajaan Persekutuan), sebaliknya akan tunggu dan lihat apakah perkara akan disentuh dalam perbincangan itu nanti.

“Apa yang paling penting sekarang untuk kita memberi tumpuan kepada keadaan negara dalam konteks memberi fokus ke atas usaha transformasi pendidikan.



“Ini adalah fokus kita kepada rakyat bagi memastikan masyarakat sentiasa menerima yang terbaik dalam sebarang tempoh kita ada sebagai kerajaan. Pelaksanaan adalah lebih penting (berbanding jawatan Timbalan Perdana Menteri),” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Kejohanan Olahraga Tahunan Keenam Sekolah Kebangsaan (SK) Putrajaya Presint 17(1) di sini, hari ini.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392



Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Alat sulit patah ketika hubungan intim ganas dengan isteri



Punca aircond tak sejuk

I Love You Nina- Shila Amzah, Tokti & Fazura Antara Barisan Selebriti Beri Sokongan Buat Mizz Nina



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker