PRN Johor: Hasni serah kepada pengundi untuk putuskan

PONTIAN: Kerusi Dewan Unda­ngan Negeri (DUN) Benut yang disandang Menteri Besar, Datuk Seri Ir. Hasni Mohammad antara kerusi yang menjadi tumpuan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor 12 Mac ini.

Hasni yang sudah diumumkan Barisan Nasional (BN) sebagai calon Menteri Besar sekiranya gabungan itu memperoleh mandat sekali lagi dilihat menarik minat parti-parti lain meletakkan calon menyainginya.

Beliau yang bertanding untuk penggal keempat akan ditentang oleh tiga pemimpin utama di peringkat bahagian Pontian iaitu Datuk Isa Ab. Hamid yang mewakili Perikatan Nasional (PN), Haniff @ Ghazali Hosman daripada PKR dan tokoh perbankan, Noor Iskandar Ibrahim dari Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Ketika ditemui selepas proses penamaan calon, Hasni berkata, beliau telah bersedia bertanding kali ini walaupun melibatkan saingan empat penjuru di kerusi berkenaan.

Kata beliau, daripada pe­nga­laman sebelum ini, PRN Johor merupakan paling ramai yang turut bersaing di DUN Benut yang sebelum ini hanya melibatkan pertandingan dua penjuru.

“Berdasarkan kepada suasana di pusat penamaan calon, kita dapat melihat proses demokrasi berjalan lancar de­ngan kesemua calon mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan.

PATUHI ARAHAN SPR

“Dalam tempoh dua ming­gu ini semua pihak perlu mematuhi kempen-kempen yang dibenarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR),” ujarnya.

Tambah Hasni, BN Johor te­lah menyusun atur gerak kerja mereka dan kini telah sampai ke tahap persiapan terakhir bagi memastikan gabungan itu dapat memenangi PRN Johor kali ini.

“Kami berharap mereka dapat bergerak lebih aktif selepas ini dan menyusun program yang dapat mendekati ramai pengundi di DUN masing-ma­sing termasuk pengundi 18 tahun ke atas,” ujarnya.

Ditanya sama ada pertan­dingan empat penjuru kali ini merupakan usaha untuk menyekat kemenangan BN di Benut, Hasni memberitahu, semua parti diberikan ruang dan peluang bertanding sejajar dengan suburnya demokrasi di negara ini.

“Kami tidak melihat ia usa­ha mana-mana pihak untuk menghalang kemenangan BN dan UMNO, malah pengundi sebenarnya yang akan menentukan pilihan mereka kelak,” jelasnya


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


JDT juara lagi, TMJ tak jadi bersara

Hibah Tabung Haji Mengecewakan, Tiada Lagi Agenda Memperkasa Ekonomi Ummah – Najib Razak

Mahathir disenarai pemimpin no. 6 terkaya di dunia dengan kekayaan RM188 billion

Kenyataan Media BNM amat mengejutkan Najib

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker