Zahid ‘jemput’ bekas ahli UMNO yang dipecat atau digantung datang PAU jika ada rindu

Zahid tersenyum sinis

PETALING JAYA: Presiden Umno Zahid Hamidi berkata parti itu mengalu-alukan bekas ahli atau ahli bukan perwakilan untuk hadir ke Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2023 tidak lama lagi.

Zahid berkata, bekas ahli parti boleh datang sebagai pemerhati dan untuk mengubat kerinduan mereka terhadap suasana meriah perhimpunan tersebut.

“Siapa-siapa nak datang ahli yang bukan perwakilan atau bekas ahli (Umno) yang mahu (datang), atau kerinduan mereka terhadap perhimpunan agung ini, sila datang. (Mereka) yang dari lain-lain parti juga boleh datang.

“Kita harapkan PAU 2023 ini adalah suatu titik permulaan bagi kita untuk menyelesaikan permasalahan atau isu yang ada sekarang ini,” katanya menurut Astro Awani.

Zahid yang juga timbalan perdana menteri berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri rumah terbuka sambutan Hari Gawai di Kapit, Sarawak.

Setiausaha Agung Umno, Asyraf Wajdi Dusuki semalam dilaporkan secara berseloroh ‘mengajak’ mereka yang dipecat daripada parti itu untuk datang memperbaharui kain samping Umno mereka pada PAU 2023, yang dijadual pada 7 Jun hingga 10 Jun ini.

Umno sebelum ini memecat beberapa ahlinya termasuk bekas ketua pemuda yang juga bekas menteri kesihatan, Khairy Jamaluddin dan ketua Umno Bahagian Tanjong Karang, Noh Omar.

Bekas naib presiden Umno, Hishammuddin Hussein dan bekas ketua penerangan, Shahril Sufian Hamdan pula digantung keahlian selama enam tahun.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Individu Saksi Pelakon Lelaki Pukul Teman Wanita Berkali-Kali, Didakwa Memiliki Wajah Soleh

Mamu Kena Gari

Lelaki Tikam Kekasih 16 Kali, Pukul Dengan Bongkah Batu Depan Orang Awam

Video makan lauk terakhir dimasak ibu undang sebak

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker