Ajal terkena renjatan elektrik ketika buat sarang burung layang-layang

Keadaan mangsa yang maut terkena renjatan elektrik di sebuah rumah di Kampung Tok Kaya, Labok dekat Machang hari ini. -Foto PDRM

MACHANG – Seorang pemandu lori kuari maut selepas dipercayai terkena renjatan elektrik ketika melakukan kerja pemasangan bumbung untuk sarang burung layang-layang di tingkat dua rumahnya di Kampung Tok Kaya, Labok, di sini petang tadi.

Mangsa, Johari Tahar, 54, disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 7.05 malam tadi oleh Penolong Pegawai Perubatan Hospital Machang yang tiba di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Machang, Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, siasatan mendapati, kejadian berlaku kira-kira pukul 5 petang ketika mangsa memasang bumbung untuk sarang burung layang-layang dengan dibantu isterinya.

“Mangsa dikatakan sedang memegang kerangka besi bumbung sebelum terkena renjatan elektrik. Mangsa tidak sedarkan diri dan dilihat tergantung pada bahagian bumbung rumah tersebut oleh isterinya.



“Isteri mangsa yang terkejut dengan kejadian itu terus menjerit meminta bantuan anak saudara yang juga merupakan jirannya,” katanya ketika dihubungi pemberita hari ini.

Mohd. Adli memberitahu, mangsa berjaya dibawa turun oleh anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia yang tiba di lokasi kejadian kira-kira pukul 7 malam. –

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

GV10: Ella ‘lost’ nak pilih juara

GV10: Jaclyn Victor juara



GV10: Liza Hanim layak jadi juara – Hetty Koes Endang

Notis jabatan kerajaan: ‘Jangan skandal dengan suami, isteri orang’



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker