Sekutu nasihatkan Muhyiddin letak jawatan

Sekutu nasihatkan Muhyiddin letak jawatan

Beberapa rakan sekutu Muhyiddin Yassin dilaporkan memberi nasihat agar presiden Bersatu itu melepaskan jawatannya sebagai perdana menteri.

Memetik sumber yang tidak didedahkan, Straits Times melaporkan keadaan dihadapi Muhyiddin sekarang sangat sukar untuk dipertahankan.

“Perdana menteri diberitahu, situasi sekarang sudah terlalu kusut dan sukar untuk dibela,” kata sumber berkenaan.

Menurut media Singapura itu, perkara tersebut disampaikan kepada Muhyiddin dalam perbincangan tertutup di kediamannya di Bukit Damansara, Kuala Lumpur, awal petang ini.

Terdahulu media melaporkan sejumlah menteri serta Peguam Negara Idrus Harun hadir ke rumah tersebut sejurus selepas Istana Negara mengeluarkan kenyataan menyatakan rasa amat dukacita Yang di-Pertuan Agong terhadap isu pembatalan ordinan darurat.

Malaysiakini sudah menghubungi pegawai Muhyiddin bagi mendapatkan komen mereka mengenai laporan tersebut.

Tengah hari tadi Al-Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah dilaporkan amat dukacita apabila ordinan darurat dibatalkan walaupun sepatutnya hanya boleh dibuat selepas mendapat perkenan baginda.

Agong juga amat dukacita apabila menteri terbabit, Takiyuddin Hassan, mengelirukan ahli-ahli Dewan Rakyat.

Titah baginda, sebelum sidang khas kali ini berlangsung Takiyuddin dan Idrus sudah bersetuju agar ordinan darurat yang diperkenalkan sebelum ini dibentang dan dibahaskan.

Bagaimanapun tiada mana-mana ordinan darurat itu diperlakukan begitu sehingga kini.

Ia mendorong pelbagai pihak menganggap Muhyiddin dan kerajaan Perikatan Nasional sudah menderhaka kepada Agong serta Raja-raja Melayu. Mk

Sekutu nasihatkan Muhyiddin letak jawatan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Soalan mudah pun tunggu Isnin nak jawab

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker