Minum racun akibat tekanan selepas bercerai

Minum racun akibat tekanan selepas bercerai

SABAK BERNAM – Tindakan seorang lelaki warga emas meminum racun rumpai di sebuah rumah di taman Sekinchan Jaya di sini berpunca akibat tertekan selepas bercerai dengan isterinya.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd. Alias berkata, motif tersebut diketahui hasil keterangan lelaki 63 tahun itu yang kini stabil selepas dirawat di Hospital Tanjong Karang ( HTK ).

Katanya, lelaki tersebut bercerai pada April, dua tahun lalu sebelum tinggal berasingan dengan isteri serta tiga orang anak.

“Berdasarkan siasatan awal, punca penceraian adalah disebabkan masalah rumah tangga.

“Selepas tempoh bercerai, lelaki itu menjadi gelandangan dan tidur di sekitar sekitar pekan Sekinchan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Menurut beliau, lelaki itu kemudiannya telah dijumpai tidak sedarkan diri bersama sebotol tong racun tumbuhan jenama Set-Up oleh orang awam yang terus menghubungi polis.

Agus Salim menambah, pasukan perubatan dari HTK yang tiba kemudiannya mengesahkan lelaki itu masih bernafas dan tiada kesan kecederaan fizikal sebelum dibawa ke hospital tersebut.

“Hasil keterangan awal, lelaki tersebut mengakui telah meminum racun itu yang dibelinya kerana berasa tertekan apabila tidak diterima oleh isterinya selepas bercerai.

“Ujian air kencing terhadap mendapati positif dadah jenis Methampitamine,” ujarnya.

Beliau menjelaskan doktor yang telah menjalankan ujian darah bagi mengenalpasti kandungan racun iaitu Urine Paraquat Screening dan mendapati tiada kandungan kimia merbahaya dalam badan suspek.

“Dia yang dilaporkan stabil kini ditahan di Wad Hospital Tanjong Karang bagi tujuan rawatan. Kes disiasat dibawah Sek 309 Kanun Keseksaan,” katanya.

Kosmo! Online terdahulu melaporkan seorang lelaki ditemui terbaring dipercayai cuba membunuh diri dengan insiden itu tular menerusi video berdurasi 24 saat. K Online

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

Minum racun akibat tekanan selepas bercerai


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Syed Saddiq mewah masa jadi menteri

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker