Pemandu towing maut selepas sejam kemalangan

Pemandu towing maut selepas sejam kemalangan

Pemandu towing maut selepas sejam kemalangan

JEMPOL – Seorang pemandu towing disahkan meninggal dunia di Klinik Kesihatan Palong 4, 5 dan 6 selepas lebih sejam terbabit dalam kemalangan di Jalan Besar Palong 2, dekat sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2 petang itu, mangsa, Mohamad Azim Othman, 26, disahkan meninggal dunia pada pukul 3.25 petang.

Menurut Ketua Polis Daerah Jempol, Superintenden Hoo Chang Hook, kemalangan berkenaan membabitkan dua buah kenderaan iaitu lori towing jenis Isuzu yang dipandu mangsa dan lori jenis Hino yang dipandu seorang lelaki berusia 48 tahun yang membawa muatan buah sawit.

“Siasatan awal mendapati pemandu muatan sawit dari arah Pasir Besar menghala ke Palong 2. Setiba ditempat kejadian, pemandu towing dari arah bertentangan dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu memasuki laluan lori muatan sawit dan merempuh di bahagian sisi kanan lori berkenaan.

“Mangsa yang cedera parah di bahagian kepala dikejarkan ke Klinik Palong 4,5 dan 6 bagi menerima rawatan, namun disahkan meninggal dunia selepas sejam mendapatkan rawatan,” katanya dalam satu kenyataan, di sini, tadi.

Beliau berkata, pemandu lori membawa muatan kelapa sawit berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan serius.

Menurutnya, mayat mangsa bakal dibedah siasat petang ini bagi mengetahui punca kematian dan siasatan lanjut masih dijalankan.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. K Online

Pemandu towing maut selepas sejam kemalangan

 


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET



Warga Emas Maut Dilanggar Ketika Mahu Beli Makanan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker