Perkecil PM, menteri ketika darurat bukan masanya – Hadi

PETALING JAYA: Presiden PAS, Abdul Hadi Awang tidak bersetuju gerakan pihak melakukan kempen politik dengan memperkecilkan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dan menteri lain dalam usaha mengekang penularan wabak Covid-19 ketika tempoh darurat.

“Sekarang bukanlah masa yang sesuai untuk kempen politik bagi memperkecilkan perdana menteri mahupun para menteri yang menjalankan tugas ketika tempoh darurat,”kata Hadi menerusi Twitternya hari ini.

Hadi turut menyarankan mana-mana pihak yang tidak menghormati kepentingan masyarakat umum dikenakan tindakan tegas mengikut undang-undang darurat.

Hannah Yeoh bangkit persoal pemecatan Tajuddin

Katanya, tindakan sama juga perlu dikenakan terhadap segelintir pengamal media dan pengguna media sosial yang menyalahgunakan kebebasan diberi.

“Pada masa berlakunya wabak inilah, undang-undang darurat yang tegas demi menjaga nyawa manusia mesti dikenakan terhadap mereka yang tidak menghormati kepentingan masyarakat umum, khususnya pengamal media yang menyalahgunakan kebebasan media dalam suasana hari ini,”katanya.

Kenyataan Hadi itu dipercayai merujuk kepada segelintir pihak yang mempertikai keputusan diambil kerajaan selepas berlaku peningkatan jangkitan harian Covid-19 melebihi 7,000 kes.

 

Tajuddin dipecat dari jawatan Pengerusi Prasarana

Perkecil PM, menteri ketika darurat bukan masanya – Hadi


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Kemalangan LRT: Pengerusi Prasarana Dikecam

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker