Benarkan Parlimen bersidang untuk buktikan siapa ada ‘moral standing’ – Puad


Benarkan Parlimen bersidang untuk dapatkan jawapan siapa yang tidak ada ‘moral standing’ antara bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atau Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang mengetuai kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Mohd Puad Zarkashi membidas kenyataan Ketua Penerangan Bersatu, Datuk Wan Saiful Wan Jan yang mendakwa Najib tidak ada ‘moral standing’ untuk menegur kerajaan PN.

“Jika begitu, apakah Bersatu ada ‘moral standing’ untuk memerintah dan terus jadi kerajaan?

“Terbaru ialah pendedahan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador. Dia tuduh menteri dari parti Bersatu melakukan banyak campur tangan politik dalam urusan Polis Diraja Malaysia.

“Bahkan, Abdul Hamid mendedahkan isu katak dalam Bersatu. Dia dakwa isu lompat parti babitkan soal rasuah. Bekas Ketua Polis Negara ini yakin, sebab itu dia minta SPRM siasat,” katanya yang dipetik berkata menerusi akaun Facebooknya, hari ini.

Isnin lalu, Wan Saiful dalam kenyataan kepada media mendakwa, Najib sebenarnya tidak memiliki ‘moral standing‘ untuk memberi pandangan terhadap apa yang perlu dilakukan kerajaan pada ketika ini.

Menurutnya, tindakan Najib ketika ini adalah menjengkelkan dan membuatkan rakyat tertanya-tanya mengapa beliau tidak melakukan semua itu ketika masih berkuasa.

“Sekarang ini banyak betul pandangan beliau mengenai apa patut kerajaan lakukan, tetapi saya rasa Najib tidak mempunyai ‘moral standing‘ untuk berbuat demikian. Kita jangan lupa sejarah yang berlaku, bagaimana Najib tinggalkan begitu besar masalah dalam Malaysia,” kata bekas calon Parlimen Pendang PRU-14. MG

Annuar sudah jadi pakar forensik – Puad

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker